Majdnem felére szűkítenék a járdát a Dohány utcában

Az önkormányzat indoklása szerint a troli miatt van erre szükség, Vitézy Dávid szerint viszont nem szabad a gyalogosokat büntetni.

2021. május 28., 17:59

Szerző:

A troliközlekedés megkönnyítése végett 140 centiről mindössze 75 centi szélesre szűkíteni a Dohány utca páratlan járdáját Erzsébetváros önkormányzata. Erről Vitézy Dávid, a BFK vezérigazgatója adott hírt Facebook oldalán, ahol bemutatta az önkormányzat erről szóló levelét, amit dr. Walter Katalinnak, a BKK vezérigazgatójának címeztek.

Az önkormányzat három változtatást tervez:

  • 140 centiről 75 centiméterre szűkítik a Dohány utcai járdát.
  • az autókat fél kerékkel a járdára parkoltatják a Wesselényi utcában
  • csökkentik a járda szélességét a Nefelejcs utcában

Vitézy szerint „egészen elképesztő, hogy 2021-ben, a klímavészhelyzet és a zöld várospolitika zászlaja alatt itt tartunk. Miközben minden európai nagyváros gyalogosbarátabbá, kerékpárosbarátabbá és zöldebbé igyekszik tenni a belvárosát, nálunk a járdára festi a BKK és Erzsébetváros önkormányzata a parkolókat."

Azt is leírta: „az indok a trolibuszokat akadályozó szabálytalan parkolás megelőzése. Ha az autósok szabályosan parkolnak, a mai parkolóhelyek mellett is elfér a troli. Néhány szabálytalanul az útra lógó autós vagy furgon miatt büntetni a gyalogosokat egészen elképesztő. Nem mellesleg a járda szűkítése ellentétes az OTÉK rendelkezéseivel, melyek 150 centiméterben határozzák meg a járda minimális szélességét (39.§ [2]) és a közutak forgalomszabályozására vonatkozó kormányrendeletben meghatározott általános elvekkel is."

Vitézy most arra kéri Niedermüllert, Karácsony Gergelyt és a BKK-t, hogy ne valósítsák meg ezt a tervet. „A 75 centiméterre szűkített járdán egy kerekesszék vagy babakocsi sem férne el. A felfestett parkolóhelyen túllógó autókat el kell szállítani a troli útjából, nem pedig parkolóvá alakítani az eleve szűk, budapestiek és turisták által is tömegesen használt belvárosi járdákat! Az intézkedés tehát csak a szabálytalan autósokat védené a gyalogosok ellenében, hisz a szabályosan közlekedő autósok számára ugyanannyi parkolóhely maradna, mint eddig" – indokolt.

 

(Kiemelt képünk illusztráció: A budapesti Dohány utca korán reggel, 2018. május 28-án. Fotó: MTI | Balogh Zoltán)