Hatalmas változásokat jelentett be az E.ON, ez még az MVM ügyfeleit is érinti
A következő hónapokban erre kell felkészülniük az E.ON ügyfeleinek.
Elsősorban az ügyintézésben tapasztalhatnak változásokat az E.ON, illetve az ELMŰ ügyfelei, melynek hátterében egy rendszerfejlesztés áll – hívta fel a figyelmet az InfoStart.
Az online felületeket manapság egyre többen használják, ennek megfelelően az egyes szolgáltatók is bővítik a kínálatukat, és egyre több ügytípus esetében teszik lehetővé az internetes ügyintézést. Ez nemcsak a kereskedelmi, hanem a közüzemi szolgáltatók esetében is megfigyelhető. Ma már számos ügyfél postai csekk vagy átutalás helyett is mobilapplikációk vagy online felületek segítségével fizeti be az aktuális számláit, és akár olyan ügyekben is gyors segítséget kaphatnak ezeken keresztül, amelyeket korábban csak személyesen, akár több órás várakozást követően lehetett az ügyfélszolgálati kirendeltségeken elintézni.
Most azonban érdemes lesz körültekintőbben eljárniuk azoknak az ügyfeleknek, akik az ELMŰ Hálózati Kft., illetve az E.ON Észak-dunántúli Áramhálózati Zrt. ellátási területén élnek, hiszen változásokat tapasztalhatnak a következő hetekben.
Az E.ON rendszerfejlesztése az MVM ügyfeleit is érinti
Az informatikai rendszer egységesítése miatt az E.ON Hálózat mobilalkalmazás június 20-tól már nem lesz elérhető az ügyfelek számára, június 29-től pedig megszűnik az ELMŰ Hálózati Kft. ügyfeleinek fenntartott online ügyfélszolgálat is. Egy rövid, átmeneti időszakot követően július 10-étől az E.ON fővárosban, illetve Pest vármegyében élő ügyfelei az eon.hu/ugyintezes online ügyfélszolgálati oldalát, valamint az E.ON Ügyfélszolgálat alkalmazását használhatják majd ügyintézésre. A változás az ELMŰ Hálózat Kft. minden ügyfelét érinti, míg az E.ON Észak-dunántúli Áramhálózati Zrt. ügyfelei esetében elsősorban a fent megjelölt területeken lépnek életbe a változtatások.
A fejlesztés bizonyos ügytípusok esetében fennakadásokat okozhat, így az áramszolgáltató felhívta a figyelmet arra, hogy akinél most esedékes az éves kötelező villanyóra leolvasás, ezen időszak alatt a mobilalkalmazáson keresztül ezt nem tudja majd elvégezni, a fényképes leolvasás nem működik.
Érdemes tudni, hogy akik az ELMŰ felé külön fizetik meg a rendszerhasználati díjat, azoknak június 20. és július 15. között nem készül majd el az erre vonatkozó számla. A tájékoztatás szerint a következő számla egy hosszabb időszakra vonatkozik majd, és a megszokott később állítják majd ki. Aki minden hónapban átutalással egyenlíti ki ezeket a számlákat, körültekintően kell eljárnia, ugyanis az ELMŰ Hálózati Kft. bankszámlaszáma is megváltozik.
A változások még az MVM Next Energiakereskedelmi Zrt. budapesti és Pest vármegyei ügyfeleit is érintik, hiszen az elszámoló számlák kiállításához szükségesek az éves leolvasási adatok is, ám ezek az informatikai rendszer átállása miatt várhatóan csak jóval később fognak megérkezni. Különösen azok esetében várható többhetes késedelem, akiknél az éves leolvasási időszak éppen június 22. és július 15. között esedékes.
Miután lezajlik az átállás, az ügyfelek számára továbbra is biztosított lesz az online ügyintézés a megfelelő platformokon keresztül, ám érdemes felkészülni arra, hogy az ügyintézés a megszokottnál lassabb lehet.
(Kiemelt képünk illusztráció. Fotó: Jakub Porzycki / NurPhoto via AFP)