Veszélyes csalás terjed a neten: erre figyelmeztet az MVM Next
A MVM Next ügyfeleit adathalász csalók próbálják fiktív értesítőkkel átverni.
Pénzvisszatérítés ígéretével keresik csalók az ügyfeleket az MVM Next nevében – hívta fel a figyelmet az MVM Next Energiakereskedelmi Zrt. az MTI tudósítása szerint. A tájékoztatás alapján az utóbbi időben ügyfeleik adathalász csalók által küldött értesítőket kaptak nem létező túlfizetés visszatérítésének lehetőségéről.
A legújabb csalási kísérletek pénzvisszatérítés ígéretével próbálják megszerezni az ügyfelek adatait. Ezeken a megtévesztő, hamis értesítőkön a "Visszatérítés" linkkel a csalók a saját oldalukra irányítják az ügyfeleket, hogy ott megszerezzék a bankkártyájuk adatait – emelte ki a szolgáltató közleményében.
Éppen ezért arra kérték az ügyfeleiket, hogy a kapott értesítőket figyelmesen olvassák el. A megtévesztő adathalász levelek felismerhetők, az ügyfelek minden szükséges tájékoztatást megtalálnak az erre a célra létrehozott weboldalunkon a https://www.mvmnext.hu/Adathalaszat címen. A közleményben kitértek továbbá még arra is, hogy az MVM Next visszatérítési gyakorlata nem egyezik meg a csalók által küldöttekkel.
Hangsúlyozták, az MVM Next elhatárolódik minden, nem hivatalos úton történő megkereséstől és csalási kísérlettől, ezek felderítésében együttműködik az illetékes hatóságokkal. Ha valaki arra gyanakszik, hogy adathalász-támadás célpontjává vált, juttassa el az adathalasz@mvm.hu e-mail-címre az MVM vagy MVM Next nevében érkező gyanús e-mailt - tájékoztatott az energiaszolgáltató.
Így korszerűsített az MVM Next
Az MVM Next ügyfeleinek gördülékeny kiszolgálása érdekében a cég folyamatosan fejleszti rendszereit és egyszerűsíti háttérfolyamatait, hogy minden egyetemes szolgáltatásban ellátott háztartás és kisvállalkozás a lehető legkönnyebben tudja intézni ügyeit. Az energetikai vállalat ugyanakkor jelenleg két informatikai rendszerből szolgálja ki áramfelhasználó ügyfeleit, az egységesítés első lépéseként 2025. január 1-jétől a legrégebbi MVM-es felhasználók egy köre már átkerült a jövőbeni egyetlen, korszerű áramügyintézési rendszerbe. Az átállás legfontosabb eleme az volt, hogy az érintett ügyfelek azonosítói megváltoztak, ezek a januári felhasználásról szóló számlán jelentek meg először. A számlákon így a megszokott konnektor helyett villanykapcsoló szerepel, az ügyintézés során ezt kell választani.
(Kiemelt képünk illusztráció. Forrás: Shutterstock)