Belebukott a kormány a saját ötletébe: milliárdokat érő rendszert dobnak ki
Megroppantak benne a résztvevők.
Fájó búcsút vesz a magyar kormány az egységes kormányzati ügyiratkezelő rendszer érkeztető programtól (KER), amivel digitalizálni akarták és elektronikus módszerre állították volna át az ügyintézést. A kormány több mint tízmilliárdot költött arra, hogy kiépítse a KÉR-t, miközben a tömérdek, digitalizálásra váró dokumentumot agglomerációs központokba küldte. A rendszer rövid időn belül összeroppant, a hagyományos papírmunka győzött a rendszer életszerűtlensége miatt – írta meg a Jelen.
Az augusztusi Magyar Közlönyben jelent meg a hír, hogy felszámolja a rendszert a kormány. A KÉR célja az volt, hogy az államigazgatáson belül a papíralapú ügyiratkezelést felváltsa az elektronikus ügyiratkezelés. A különböző minisztériumok, állami hivatalok közötti aktamozgást folyamatosan digitalizálni kellett, a KÉR az ügyiratok elektronikus érkeztetését oldotta volna meg. A kormány azonban ezt úgy oldotta meg, hogy minden hivatalos iratot egy agglomerációs településen lévő központba kellett kiszállítani, hogy ott szkenneljék be és hitelesítsék azokat, ahelyett, hogy helyben digitalizálták volna őket – derült ki a lapból.
A Jelen szerint hiába szerepelt ez az eredeti tervekben, a gyakorlatban életszerűtlennek tűnt, ezért a kormányzatban az egyszerűbb módszert választották a szkennelés helyett: a papíralapú ügyintézést, a 2016-ban elindított programot pedig most megszüntették. A lap értesülései szerint a program megtervezése, létrehozása és működtetése került több milliárd forintba. A Jelen a történtekről megkérdezte a Belügyminisztériumot, ami válaszában azt írta, „a közigazgatási szereplőknél bekövetkezett informatikai fejlesztésekkel lehetővé vált a központi érkeztetés helyett helyben, a címzett szervezetnél való hiteles elektronikus másolat készítése a beérkező papír alapú küldeményről”.
(Kiemelt kép: Budapest, 2018. június 13. Ügyintézés az új kormányablakban a Keleti pályaudvaron a megnyitó napján, 2018. június 13-án. Az állomásfejlesztési és integrált ügyfélszolgálat-fejlesztési program keretében nyolc vidéki állomáson, illetve a fővárosban, a Nyugati és a Keleti pályaudvaron nyílt kormányablak. Budapesten - a most megnyitottal együtt - immár 30 kormányablak szolgálja az állampolgárokat. Fotó: Máthé Zoltán / MTI)