Friss hírek érkeztek a Keleti pályaudvarról - így közlekednek a vonatok
Sikerült helyreállítani a megsérült váltót a Keleti pályaudvarnál, így a MÁV közlése szerint ismét zavartalanul közlekedhetnek a vonatok.
Nem sokkal éjfél előtt befejezték a szakemberek a váltó teljes helyreállítását, így ismét korlátozás nélkül közlekedhetnek a vonatok a Keleti pályaudvaron. A Budapest-Hatvan-Miskolc és a Budapest-Újszász-Szolnok vonalon kedd hajnalban menetrend szerint indulhat a közlekedést – közölte kedd hajnalban a MÁVINFORM.
Hozzátették: a hatvani és az újszászi vonalon, kora reggel utazóknak érdemes indulás előtt tájékozódni a közlekedési helyzetről.
Mint ismert, először Vitézy Dávid számolt be arról, hogy ugyanott történt a baleset, mint nyáron.
Mint írta: a pontos okokat nyilván nem lehet még tudni, de a nyár végi eset után illene igen gyorsan magyarázatot adnia a MÁV-nak arra, hogy történhetett ez meg ismét ugyanott. Tudtommal személyi sérülés szerencsére nem volt.
Ahogyan arról beszámoltunk, augusztus 25-én a Kolozsvár felől Budapestre tartó InterCity siklott ki a Keleti pályaudvar közelében. A baleset miatt az elővárosi és távolsági vonatok sem tudtak bejutni a pályaudvarra, napokra óriási káoszt eredményezve a vasúti közlekedésben.
Lázár János húzta ki a fejlesztések közül a váltókörzet felújítását
Mint ismert, Vitézy Dávid számolt be arról, hogy több másik mellett a siklásban érintette váltókörzet felújítását is Lázár János húzta le a fejlesztési listáról 2023-ban. A közlekedési szakember szerint ráadásul egyenesen vasútellenességről van szó. Erről itt olvashat bővebben.
„A tervezési munkákat leállította, a félkész terveket a kukába dobta és a már megszerzett uniós forrást is inkább visszaadta, nehogy valami is fejlődjön Budapesten. Így aztán ma belátható időn belül remény sem látszik arra, hogy a helyzet itt javuljon. Pedig a késések megszüntetése, az üzembiztonság csak a minimum elvárás lenne, valójában itt jelentős többletkapacitásra is szükség van...”
– írta Vitézy Dávid, aki emlékeztetett: a Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégia nyomán, a kormány döntésével kezdtük el megtervezni a Keleti pályaudvar előtti vágányszakaszok legkritikusabb elemeinek felújítását még a BFK-ban 2021-ben. Ebben Kőbánya felső és Rákos átépítése volt a legnagyobb elem, de a Rákosligetig tartó hiányzó harmadik vágány kiépítése és – ami most talán a leglényegesebb – a Keleti vágányhálózatának optimalizálása és ennek farvizén a MÁV kérései szerint a legrosszabb állapotú váltók cseréje is a beruházás része lett volna.
Aztán jött Lázár és leállított mindent, kirúgott szinte minden ezzel foglalkozó szakembert. Mindenki emlékezhet a filctollal ingerülten “NEM SOHA!” feliratokkal összefirkált budapesti projektlistákra, valamint a mesterségesen generált Budapest-vidék ellentétre.
A budapesti fejpályaudvarok környékén tervezett fejlesztések leállításával azonban Lázár a valóságban nem a vidéknek kedvezett, hanem épp ellenkezőleg, a vidékiekkel tolt ki leginkább. Csak ehhez értenie kellene, hogy miként működik a vasút: hisz a főváros területén található vágányokon bizony épp az agglomerációból vagy akár 100-200 kilométerről utazók közlekednek leginkább. Ha valaki csak ma negyedórát eltöltött a Keletiben, és a tanácstalan sátoraljaújhelyi, miskolci, békéscsabai, szerencsi utasokkal beszélt néhány szót, pontosan értheti ezt – írta Vitézy.
A MÁV hétvégi összeomlásáról itt olvashat bővebben.
(Fotó: Vitézy Dávid Facebook-oldala)