Ismét elesett a MÁV - Vitézy Dávid szerint ugyanott történt a siklás, mint nyár végén

Késések, illetve járatkimamarások okoznak nehézséget a Keleti pályaudvaron, az elővárosi vonatok esetében. Vitézy Dávid szerint a nyár végi eset után illene igen gyorsan magyarázatot adnia a MÁV-nak arra, hogy történhetett ez meg ismét ugyanott.

2024. október 21., 10:18

Szerző:

Több elővárosi vonat is 15-20 perces késéssel közlekedik hétfőn kora reggel a Keleti pályaudvaron, amelyről a MÁVINFORM számolt be. A tájékoztatás szerint számos változásra kell számítani az ott közlekedőknek – írja az Index. Vitézy Dávid szerint megint siklás történt.

Az egri Agria, valamint a gyöngyösi Mátra InterRégiók Budapest és Hatvan között S80-as vonatként közlekednek. Az Isaszegről 6:13-kor és 6:43-kor a Keleti pályaudvarra induló G80-as vonat (3179, 3189) nem közlekedik.

Az újszászi vonalon a szolnoki Z60-as vonatok Budapest és Sülysáp között S60-as vonatként közlekednek.

Vitézy: megint siklás történt

Ma reggel újabb kisiklás történt, ismét a Keleti pályaudvaron, egy mozdonyt érintően – írja Vitézy Dávid a közösségi oldalán.

Ez okozza a MÁV által bejelentett zavarokat a pályaudvar működésében. A pontos okokat nyilván nem lehet még tudni, de a nyár végi eset után illene igen gyorsan magyarázatot adnia a MÁV-nak arra, hogy történhetett ez meg ismét ugyanott. Tudtommal személyi sérülés szerencsére nem volt.

Ahogyan arról beszámoltunk, augusztus 25-én a Kolozsvár felől Budapestre tartó InterCity siklott ki a Keleti pályaudvar közelében. A baleset miatt az elővárosi és távolsági vonatok sem tudtak bejutni a pályaudvarra, napokra óriási káoszt eredményezve a vasúti közlekedésben.

Lázár János húzta ki a fejlesztések közül a váltókörzet felújítását

Mint ismert, Vitézy Dávid számolt be arról, hogy több másik mellett a siklásban érintette váltókörzet felújítását is Lázár János húzta le a fejlesztési listáról 2023-ban. A közlekedési szakember szerint ráadásul egyenesen vasútellenességről van szó. Erről itt olvashat bővebben.

„A tervezési munkákat leállította, a félkész terveket a kukába dobta és a már megszerzett uniós forrást is inkább visszaadta, nehogy valami is fejlődjön Budapesten. Így aztán ma belátható időn belül remény sem látszik arra, hogy a helyzet itt javuljon. Pedig a késések megszüntetése, az üzembiztonság csak a minimum elvárás lenne, valójában itt jelentős többletkapacitásra is szükség van...”

– írta Vitézy Dávid, aki emlékeztetett: a Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégia nyomán, a kormány döntésével kezdtük el megtervezni a Keleti pályaudvar előtti vágányszakaszok legkritikusabb elemeinek felújítását még a BFK-ban 2021-ben. Ebben Kőbánya felső és Rákos átépítése volt a legnagyobb elem, de a Rákosligetig tartó hiányzó harmadik vágány kiépítése és – ami most talán a leglényegesebb – a Keleti vágányhálózatának optimalizálása és ennek farvizén a MÁV kérései szerint a legrosszabb állapotú váltók cseréje is a beruházás része lett volna.

Aztán jött Lázár és leállított mindent, kirúgott szinte minden ezzel foglalkozó szakembert. Mindenki emlékezhet a filctollal ingerülten “NEM SOHA!” feliratokkal összefirkált budapesti projektlistákra, valamint a mesterségesen generált Budapest-vidék ellentétre.

A budapesti fejpályaudvarok környékén tervezett fejlesztések leállításával azonban Lázár a valóságban nem a vidéknek kedvezett, hanem épp ellenkezőleg, a vidékiekkel tolt ki leginkább. Csak ehhez értenie kellene, hogy miként működik a vasút: hisz a főváros területén található vágányokon bizony épp az agglomerációból vagy akár 100-200 kilométerről utazók közlekednek leginkább. Ha valaki csak ma negyedórát eltöltött a Keletiben, és a tanácstalan sátoraljaújhelyi, miskolci, békéscsabai, szerencsi utasokkal beszélt néhány szót, pontosan értheti ezt – írta Vitézy.

 A MÁV hétvégi összeomlásáról itt olvashat bővebben.

(Fotó: Vitézy Dávid Facebook-oldala)