Szép lassan újraindul az élet a budapesti Keleti pályaudvaron
Rettenetes káosz volt hétfőn a Keleti pályaudvaron.
A Keleti pályaudvar bevezető vágányain kedd reggelre befejezték a helyreállítási munkálatok nagy részét. Kőbánya felső felé már mindhárom vágányon zavartalan a forgalom, Ferencváros felé (Kelenföld felé) az egyik vágányon már közlekedhetnek a vonatok, a másik vágány várhatóan déltől lesz használható – közölte a Mávinform a vasúttársaság honlapján. A közlemény szerint már az újszászi és a hatvani vonal elővárosi vonatai is, valamint a pécsi és kaposvári IC-k is a teljes útvonalon, a Keleti pályaudvarig közlekednek.
A Keletibe nem járnak már pótlóbuszok
Felhívták a figyelmet arra, hogy a Keleti pályaudvar és Rákos között már nem indulnak pótlóbuszok, a H8-as (gödöllői) HÉV-en, valamint a Kőbánya felső és Rákos állomás eléréséhez ajánlott BKK-járatokon már nem érvényesek a vasúti jegyek. Az S76-os vonatok mindegyike is már Rákosig közlekedik.
Közölték azt is, hogy a pályaudvar bevezető vágányain fennálló korlátozás miatt néhány vonatnál 5-10 perces késésekre, a megszokottnál hosszabb várakozásra kell számítani.
Mint ismert: a Kolozsvár felől Budapestre tartó InterCity vonat a Keleti pályaudvar közelében vasárnap este, emiatt, az elővárosi és távolsági vonatok sem tudnak bejutni a pályaudvarra.
Nagy volt a káosz hétfőn
Hétfő délutáni előrejelzés szerint is azt közölték, hogy várhatóan kedd délelőttre állhat helyre a forgalom a Keleti pályaudvar közelében, ahol vasárnap siklott ki egy személyvonat. A MÁV vezérigazgatója itt elmondta: találtak egy megoldást, hogy ne kelljen a felsővezetékeket elbontani, majd darukat hozni és aztán visszaépíteni. Ez is hozzájárulhat ahhoz, hogy viszonylag gyorsan újraindulhat a vasúti forgalom.
A mentésről elmondta: emelőkkel a földről tették vissza mind az öt kocsit, most helyezik vissza az utolsót. Szolnokról elindult egy daru a biztonság kedvéért, de nem lesz szükség rá – hangzott el.
Pafféri Zoltán arról is beszélt: személyi sérülésről nem tudnak, most a baleset elhárítása tart, utána lesz majd kárfelmérés és a baleset rekonstrukciója, ezt követi majd a helyszín helyreállítása. Arra a felvetésre, hogy kevésen múlt, hogy a mögötte jövő vonat nekiütközzön, úgy válaszolt: a hátul jövő vonat vezetője vészfékezéssel állította meg a szerelvényt.
Németh Réka, a MÁV pályaműködtetési vezérigazgató-helyettese arról beszélt: a váltó egyik alkatrésze tört el, de egyelőre nem tudják megmondani, ez kiváltó oka vagy éppen következménye a balesetnek. Most mindenesetre soron kívül vizsgálnak át minden váltószerkezetet. Hogy mi a baleset oka, azt a rendőrség és a MÁV vasútbiztonsági szervezete vizsgálja, konkrétumot egyelőre nem mondanak róla a vasúttársaság vezetői.
( Fotó: Keleti pályaudvar, siklás. Fotó: Mávinform)