Nagyot változik a közlekedés a Gubacsi hídon: ez áll a háttérben
Egyre aggasztóbb állapotban van a Gubacsi híd, így a vasúti forgalom biztonsága érdekében új sebességmérő berendezéseket telepítettek rá.
A Gubacsi híd vasúti forgalmának biztonsága érdekében új sebességmérő berendezéseket telepítettek. Ezek a szerkezetek segítik a mozdonyvezetők tájékozódását, miközben a vonatok jelenleg csak 5 km/órás sebességkorlátozással közlekedhetnek a kritikus állapotú hídszerkezeten – írja az iho.hu.
A lap felidézte, a csepeli terminálok vasúti megközelíthetőségét biztosító híd felújítása körüli vita már évek óta tart. A tervek szerint egy 145 méter fesztávolságú acél ívhíd épülne, amely a meglévő vágánytengelytől 15 méterre északra helyezkedne el. Az új nyomvonal a jobb és bal parti 22 méteres fesztávolságú csatlakozó hidakból, valamint a mederhídból állna. A pálya geometriája lehetővé tenné a 40 km/órás maximális sebességet.
Így védi a MÁV a Gubacsi hidat
Amíg az új híd megépítése várat magára, bizonyos vasúttársaságok igyekeznek saját megoldásokkal hozzájárulni a biztonságos közlekedéshez. A MÁV-REC például GPS-alapú sebességmérőket telepített a mozdonyaira, amelyek pontosabb sebességmérést tesznek lehetővé, emellett felajánlották az infrastruktúrát kezelő államvasútnak, hogy a mozdonyokon helyezzék el a MÁV mobil sebességellenőrző berendezéseit, amelyek valós idejű adatokat szolgáltatnak a hídon való közlekedésről.
Az autósokat is mérik
Ám nem csak a vonatszerelvények, hanem az autósok elől is védeni kell a Gubacsi hidat. Éppen ezért a hídszerkezet déli, illetve északi oldalára a közelmúltban sebességmérő berendezést szereltek fel, melynek kijelzője a mozdonyvezetőnek nyújt vizuális visszajelentést. Azaz a társult térfigyelő kamera képét a vonatok áthaladásakor a megfelelő kontrollközpontban figyelik. A szerkezet észleli a híd északi felén, a Topánka út irányából, a Csepeli átjáró felüljáróról érkező közúti járművek tempóját, amiket bemér, a sebességüket kijelzi, majd a cikk szerint szomorú fejet mutat. Ezzel szemben a déli oldalon már vidámabb a helyzet. Ott főként a gyalogosokat méri, akik normál esetben nem lépik túl a még tolerált nyolc kilométer per óra sebességet, így szinte a nap 24 órájában csak zölden világít és mosolyog.
(Kiemelt képünk illusztráció. Forrás: Mathieu Thomasset / Hans Lucas / Hans Lucas via AFP)