Nem fog a járvány a luxusiparon
A Louis Vuitton cégcsoportjának sikerült jelentős mértékben növelnie a bevételeit.
Jó hír a luxusipar számára, hogy semmi jele annak, hogy leállna a költekezés. Bár a járványügyi korlátozások továbbra is sújtják a világ számos részét, a Louis Vuitton kedden elképesztő adatokról számolt be. A világ legnagyobb luxusipari cégcsoportjának bevétele az első negyedévben
32 százalékkal növekedett
2020 első negyedévéhez viszonyítva. Ez azt jelenti, hogy a monogrammal ellátott táskákra és a designer cipőkre nemhogy stagnált az igény a járvány alatt, hanem növekedett is. Annak ellenére történt a növekedés, hogy a tehetős fogyasztóknak a járvány alatt is rengeteg lehetőségük maradt pénzt költeni. Ráadásul az első negyedéves bevétel nem csak a 2020-as adatokat szárnyalta túl, hanem a 2019-eseket is.
Az LVMH növekedése nagyrészt a kínai felvevőpiacnak köszönhető, a kínaiak ugyanis hajlamosabb az online költekezésre, mint más nemzetek fogyasztói. Az Egyesült Államok is nagyban hozzájárult a luxuspiac fellendüléséhez, az ottani fogyasztókhoz ugyanis az első negyedévben érkeztek meg a kormány segélyutalásai.
Leginkább az olyan gigamárkáknak sikerült növekedniük, mint a Louis Vuitton, vagy a Christian Dior, de még a Marc Jacobsnak is sikerült hasznot húznia az amerikaiak online vásárlásrohamából. A tartós kereslet jól jöhet a Guccinak, a Cartiernek és a többi nagy luxuscégnek is.
A fogyasztók az utazás és az éttermi étkezés visszaszorításával tudtak pénzt spórolni táskákra és órákra, a luxusipart azonban érhetik még kihívások. Az amerikai oltóprogram előrehaladtával és a fokozatos nyitással az embereknek egyre több lehetőségük lesz máshol elkölteni a pénzüket. Ez azonban a világ legtöbb pontján csak 2022-ben fogja éreztetni a hatását a gazdaságra, 2021 tehát egy kiemelkedő év lehet a luxusipar számára.
(Kiemelt kép: EPA/LAURENT GILLIERON)