Hamarosan játékokat is kínál a Netflix

Tovább szélesíti kínálatát a streamingóriás.

2021. július 15., 17:31

Szerző:

A TV-sorozatok, illetve filmek gyártásán és terjesztésén túl a Netflix a hírek szerint hamarosan videójátékok készítésébe is kezd, amelyhez már fel is vettek az Electronic Arts és a Facebook volt vezetői közül néhányat. A korábban a Facebook Oculus VR szettjeire fejlesztett játékokért felelős Mike Verdu a Netflix játékfejlesztésért felelős alelnöke lesz.

Tervek szerint a streaming platformon jövő év elejétől lesznek elérhetőek a játékok, amelyek a jelenlegi árrendszerbe beillesztve fognak megjelenni, a korábban bevezetett dokumentum filmekhez és stand up komédiákhoz hasonlóan. Az előterjesztést ismerő, névtelenül nyilatkozó forrás szerint a cég nem tervezi különdíj felszámítását a játékokért. 

A Netflix szünet nélkül keresi a növekedési lehetőségeket, különösen az Egyesült Államokhoz hasonló telített piacokon. Idetartoznak a tervezett gyerekfilmek, a merchandise-zal foglalkozó új webshop, és Steven Spielberg leszerződtetése, akitől a platform presztízsének növekedését várják. Bár a streaming piacon a vállalat jelentős előnnyel vezet a Disney+ vagy az HBO Max előtt, a legutolsó negyedévben a tervezettnél kevesebb új előfizetőt tudott vonzani.

A játékpiacra való belépés valószínűleg a Netflix eddigi legbátrabb döntése. Verdu, aki korábban több sikeres mobilos játék létrehozásában működött közre, a Zynga kreatív igazgatója is volt 2009 és 2012 között. Hírek szerint a cég hamarosan megkezdi a fejlesztő csapat létrehozását, ugyanis honlapjukon már több játékfejlesztéssel kapcsolatos pozíciót is meghirdetett nemrégiben.

„Ez egy igen jelentős fejlemény, amelynek hatásai az egész videojáték-piacon érezhetőek lesznek. A Netflix döntése egyértelmű kockázatokat jelent a nagyobb játékfejlesztő és kiadó vállalatok számára egyaránt” – írta keddi bejegyzésében a Citi elemzője, Jason Bazinet. A számítógépes játékok révén a Netflix további vásárlói szegmenseket érhet el, ráadásul olyan szolgáltatást kínálhat, amelyet egyetlen versenytársa sem. A Walt Disney, a WarnerMedia és az Amazon.com is kínálnak például élő sportközvetítéseket, de egyiküknek sincs játék a fő videókínálatukban. Mindezeken túl az új szolgáltatás miatt jelentősen egyszerűbb lesz megindokolni a jövőbeni áremelkedéseket. Ráadásul a játékokban egyszerűbben és olcsóbban lehet promotálni a többi szolgáltatást. 

Ugyan számos nagy tech vállalat árul kiegészítő szolgáltatásként játékokat, de ezek kivétel nélkül felár ellenében érhetőek csak el. „Ez a döntés természetes továbbvitele a Netflix tartalom előállítási stratégiájának, és így még jobban ki tudja használni saját szellemi tulajdonában, például a nagyon népszerű Stranger Things-ben rejlő üzleti lehetőségeket. Bár eleinte, sőt akár egyáltalán nem hoz majd olyan sok plusz bevételt, de növeli a szolgáltatás vonzerejét, és hozzájárul az egész csomag árának rugalmas emeléséhez. Nem hiszem, hogy ez egy fordulópont lenne, de bizonyosan nőni fog a platformon eltöltött idő” – mondta Geetha Ranganathan, BI media elemző. 

A Netflix társ-vezérigazgatói Reed Hastings és Ted Sarandos már több elemzővel folytatott megbeszélésük során jelezték érdeklődésüket a játékipar iránt. A Fortnite battle-royale shootert például a vásárlók idejéért folytatott küzdelmük egyik fő versenytársának nevezték. Azonban érdemes szem előtt tartani, hogy a hollywoodi stúdiók többször megpróbálkoztak már a videó-játék iparba való betöréssel, és legtöbbször kudarcot vallottak. Bár akadt néhány kifejezetten nyereséges játék, amely mozikon, vagy TV-sorozatokon alapult, a Warner Bros például egész komoly sikereket ért el belső fejlesztésű játékaival. De néhány igencsak sikertelen próbálkozás után még a világ legnagyobb szórakoztató ipari cége, a Disney is kénytelen volt bezárni saját, belső játékfejlesztő cégét, és megmaradni a Marvel és a Star Wars játékok jogainak eladásánál.

(Kiemelt kép: Chona Kasinger / Bloomberg)