A segélyhívás is elérhetetlenné vált az Ida hurrikán hatására New Orleansban

13 óráig nem lehetett tárcsázni a segélyhívót, de a kommunikációs rendszerrel még mindig vannak gondok.

2021. szeptember 1., 10:19

Szerző:

Az Ida hurrikán lecsapott New Orleansra, ahol a vihar következtében elérhetetlenné vált a segélyhívó szolgáltatás, így a bajba jutott civileket arra kérték, amennyiben segítségre van szükségük, keressenek fel egy rendőrt, vagy a legközelebbi tűzoltóállomást – írja a Bloomberg. Az AT&T telefonos szoláltatónak hétfő délutánra sikerült elhárítania a zavart, azonban a mostani kimaradás egy régi hibára világított rá, a versenytársak közötti kooperáció hiányára. Egyesek szerint a mostani krízis arra ösztönözheti a washingtoni döntéshozókat, hogy nagyobb rugalmasságra kényszerítse a szolgáltatókat az egyre sűrűbben bekövetkező természeti katasztrófák idején. 

„Jelenleg a cégek önkéntes együttműködésétől függünk, hogy megoszthassák a hálózatot bajba jutott versenytársaikkal” – mondta Harold Feld, a Public Knowledge szakpolitikai csoport alelnöke, hozzátéve, hogy kötelező struktúrára van szükség. A Verizon szóvivője szerint azonban egy újabb szabályozás nem mozdítana előre a folyamaton, és a cégeknek inkább saját áram- és tartalékellátásukat kellene fejleszteni, ugyanis az általa képviselt cég szolgáltatásában nem találtak hibát. A Szövetségi Távközlési Bizottság (FCC) keddi tájékoztatása szerint a louisianai vihar sújtotta területek kommunikációs berendezéseinek mintegy 38 százaléka nem üzemelt, szemben a hétfői 50 százalékos aránnyal. 

Jim Greer, az AT&T szóvivője szerint a vállalat a lehető leggyorsabban és legbiztonságosabban dolgozott azon, hogy visszaállítsa az ügyfeleknek nyújtott szolgáltatásokat, beleértve a segélyszolgálatokat is. A Free Press szerint 13 óráig nem volt elérhető a 911-es segélyhívó vonal New Orleansban, éppen emiatt fontosnak tartják, hogy a Távközlési Bizottság kivizsgálja a fennakadásokat és szabályokat dolgozzon ki a kommunikációs hálózat megerősítésére. Jelenleg ugyanis semmiféle szabályozás nincs arra, hogy a távközlési tornyoknak tartalékgenerátorral kell rendelkezniük. Az iparág sokáig azért ellenkezett a változtatások ellen, mert drágának találták, továbbá számos területen nem találták biztosítottnak az engedélyezést. A Bloomberg arra is emlékeztet, hogy a legtöbb amerikai háztartásban már a mobiltelefonok szolgálnak otthoni telefonként, ami kiszolgáltatottá teszi az embereket az áramkimaradásokkal szemben. A szolgáltatók közötti kooperáció egyébként már a 2018-as Michael hurrikánnál is problémát okozott, ami lassította a meghibásodott távközlési rendszerek helyreállítását.

(Kiemelt kép: Az Ida hurrikán okozott károk Pointe-Aux-Chenes városában, louisiana államban, 2021. augusztus 30-án. Fotó: Mark Felix / AFP)