A Netflix közel áll ahhoz, hogy nagyobb legyen a piaci értéke, mint a Disney-nek
A Disney+-ra a vártnál kevesebben fizetnek elő a Netflixhez képest.
Tavaly óta, ez az első alkalom, hogy a „vidámpark tulajdonos” nyeresége aggályokat keltett, miután egyre lassabban nő a streaming szolgáltatásaikra az előfizetők száma – írja a Bloomberg. Augusztus óta 287 milliárd dollárral növelte a Netflix Inc. a piaci értékét. Ellenben a Disney piaci értéke 300 milliárd dollárral csökkent, a csütörtöki tőzsdenyitás előtt 4.9%-kal estek a részvényei a piac előtti kereskedésben.
Míg a Netflix előfizetőinek a számát olyan sikerműsoroknak köszönheti, mint a Squid Game (Nyerd meg az életed), addig Disney+ streaming sikerei elmaradtak a Wall Street becsléseitől szerda este. A Disney World tulajdonosa a családi műsorok szolgáltatását tervezi az elkövetkezendő években, ugyanis ebben látják a sikert és az előfizetők számának a növekedését.
Benjamin Swinburne, a Morgan Stanley elemzője szerint a streaming-szolgáltatás kulcsfontosságú szerepet játszik a Disney befektetési ügyei között. A Disney túlsúlyozott értékelése (jobb minősítése) azon a véleményen alapul, hogy a Disney egyike azon globális streaming platformnak, amelyek jelentős léptékkel növekedhetnek, és nagy profitot érhetnek el a közeljövőben.
A Wall Street általában megbízhatóbbnak tartja Disney részvények növekedését, mint a Netflixét. Az átlagos előrejelzések szerint 15%-os növekedést jósolnak a Disneynél, míg 5,3%-ot a Netflix esetében.
A Netflix részvényeit egyre inkább túlértékelve árusítják a Disney-hez képest, a Wall Street előrejelzése alapján, amikor a vállalat tényleges értékét hasonlítja össze a tervezett bevétellel, kihagyva kiadásokat a kamatokat és adót. A Netflix vállalati értékét körülbelül a kétszeresére ítélik a Disneyhez képest, a tervezett Ebitda szerint, a Bloomberg adatai alapján.
„A túlárazottság annak köszönhető, hogy a vállalatok az előfizetők után generálnak bevételt” – véleményezte Geetha Ranganathan, a Bloomberg Intelligence vezető elemzője. Szerinte a Netflix ügyfelei havi szinten majdnem háromszorosát fizetik, a szolgáltatásért, mint a Disney+ előfizetők.
„A Disney egyetlen célja az volt, hogy megszerezze magának ezt a Netflix-típúsú szorzót, és ez többnyire sikerült is neki” – mondta Ranganathan. „A kérdés az, hogy a Disney a továbbiakban is képes-e túlszárnyalni az elvárásokat az előfizetők számának növekedésében, anélkül hogy feláldozná a jövőbeni hozamot.”
(Kiemelt képünk illusztráció. fotó: Olivier DOULIERY / AFP)