Jöhet a fizetős Facebook, hirdetések nélkül
Igaznak bizonyultak a korábbi értesülések: Európában havi 10 euróba (~3820 forint) fog kerülni a Facebook november 6-án induló, fizetős, ezért cserébe hirdetésmentes verziója – írja a Meta sajtóközleménye alapján a 24.hu.
A lap beszámolója szerint a 10 euró csak akkor érvényes, ha a szolgáltatás böngészős verziójában fizetünk elő, ha ezt az Android vagy az iOS alkalmazásboltján keresztül letöltött applikációban tesszük meg, akkor már havi 13 eurót (~4970 forint) kell kicsengetni érte – a Mark Zuckerberg cége ugyanis ebben az esetben a felhasználókra hárítja az appáruházak 30 százalékos „adóját”.
Nem kötelező a reklámmentes Facebook
A reklámmentes verzióra előfizetni természetesen nem kötelező, a Meta az Európai Uniós jogszabályoknak megfelelve kínálja ezt az opciót, és a cég a sajtóközleményében többször kiemeli, hogy a szolgáltatásai továbbra is ingyenesek maradnak azok számára, akik elfogadják a személyre szabott hirdetéseket (és természetesen a személyes adatainkat ingyen használhatja továbbra is a Meta – a szerk).
A közösségi médiavállalatra idén 390 millió eurós (151 milliárd forintos) bírságot szabott ki az ír adatvédelmi hatóság, méghozzá azért, mert a Meta „szerződéses” jogalapra hivatkozva nem küldhet a felhasználóknak az online tevékenységük alapján kiválasztott hirdetéseket. A Meta ezt követően közölte, hogy a célzott reklámozáshoz a felhasználók hozzájárulását fogja kérni, illetve lehetőséget biztosít majd arra, hogy elérhető legyen egy reklámmentes változat – ami elméletben azt is jelenti, hogy az előfizetők adatait a jövőben nem is gyűjtik, lévén azokra a célzott hirdetések miatt volt szükség – írja a lap.
(Kiemelt kép: AFP)