Hoffmannékon most a történelemtanárok akadtak ki
A Történelemtanárok Egylete elfogadhatatlannak tartja az oktatásirányítás erőteljes centralizálását, a szervezet az MTI-hez hétfőn eljuttatott közleményében abszurdnak és tarthatatlannak nevezte az iskolaigazgatók tényleges vezetői szerepének megvonását. Az egylet érdemi tárgyalásokat követel valamennyi érintett bevonásával.
A Történelemtanárok Egylete állásfoglalásában tiltakozott „a rendszerváltás előtti állapotok egyes elemeinek restaurálása”, az állami, egy központból irányított iskolafenntartás, a kötelező ideológia bevezetése, illetve az egyetlen, a kötelező tankönyv alkalmazása miatt.
Mint írták, az iskolákban naponta tapasztalhatók a rohamos, minden területen érvényesített átszervezés kaotikus következményei. Jellegzetes példája ennek a tervezett kötelező nyugdíjazás, amely egyes iskolák szakmai munkájának színvonalát és az intézmények működtetését is veszélyeztetheti.
Hozzátették: szolidaritásukat és együttműködési szándékukat fejezik ki minden olyan szakmai szervezettel, intézménnyel, kollégával, aki, illetve amelyek a fenti változtatásokat elfogadhatatlannak tartják. Támogatják a Gimnáziumok Országos Szövetsége, a Magyartanárok Egyesülete, egyes iskolák, pedagógusközösségek, kollégák hasonló célú kezdeményezéseit
Szorgalmazták, hogy kezdődjenek érdemi tárgyalások a köz- és felsőoktatás meghatározó kérdéseiről valamennyi érintettel, a szakmai és érdekvédelmi szervezetekkel.
A Magyartanárok Egyesülete előző héten szintén mély aggodalmát és felháborodását fejezte ki az oktatási rendszer fölforgatása, az iskolák gyámság alá helyezése, a nyugodt és eredményes oktató-nevelő munka súlyos veszélyeztetése miatt, egyetértve a budapesti Szilágyi Erzsébet Gimnázium 2013. január 9-én közzétett petíciójával – írta az MTI.
A Magyartanárok Egyesülete kiemelte: 2013. január 1-jével az iskolák – intézkedési jogkörüktől megfosztott igazgatóikkal az élen – átkerültek egy még föl nem állt szervezethez. Az iskolák a senki földjére kerültek – írták, hozzátéve, ellehetetlenítheti a közoktatást az is, hogy a szintén az intézményekre kényszerített – a szakmai szervezetek nyomatékos tiltakozása ellenére bevezetett – köznevelési törvény és a későn kiadott kerettanterv irreális előírások sokaságát rója az iskolákra, anélkül, hogy a feltételek biztosítására akár csak tervei lennének az oktatásügy irányítónak.