A Facebook bekeményít: tartalomkorlátozást vezet be
Újabb tartalomkorlátozást vezet be a Facebook a közelgő európai parlamenti választások miatt.
A Facebook tartalomkorlátozást vezet be, és eltávolítja a jövőben azokat a posztokat amelyek félretájékoztatóak. Erre a közelgő európai parlamenti választások miatt van szükség. Az álhíreket nem csak Facebookról, hanem az Instagramról és a Threadsről is törlik. A Facebookon változnak a hirdetési szabályok és a TikTok esetében a politikusok vagy politikai pártok tulajdonában lévő fiókok nem hirdethetnek. Jelentős változás, hogy titkos kormányzati befolyásolási műveletekkel is felveszi a harcot a Meta.
A Meta a félretájékoztatás elleni küzdelemre és a mesterséges intelligencia jelentette kockázatok leküzdésére helyezi a hangsúlyt a 2024. júniusi európai parlamenti választásra készülve – jelentette be hétfőn a vállalat.
A Facebook is készül az európai parlamenti választásokra
A Meta, a Facebook, az Instagram, a Threads és a WhatsApp közösségi médiaplatformok anyacége immár a ByteDance TikTok nyomdokaiba lép, amely bejelentette , hogy február 14-én készül a választásokra. Marco Pancini, az EU-ügyekért felelős vezető Meta blogbejegyzése szerint „az olyan tartalmakat, amelyek közvetlen erőszakhoz vagy fizikai sérüléshez vezethetnek, vagy amelyek a szavazás elnyomására irányulnak”, eltávolítják a Facebookról, az Instagramról és a Threadsről – írja az Euroactiv.
Azon tartalmak esetében azonban, amelyek nem sértenék ezeket az irányelveket, a Meta tényellenőrző szervezetekkel, „26 partnerrel az EU-ban, 22 nyelvet lefedve” együttműködik a tartalom áttekintése és értékelése érdekében. Annak érdekében, hogy a tényellenőrző partnerek könnyebben és gyorsabban megtalálhassák és kiértékelhessék a választásokkal kapcsolatos tartalmakat, az amerikai cég „kulcsszóérzékelést használ a kapcsolódó tartalmak egy helyen történő csoportosítására”. „Tényellenőrző partnereinket új kutatóeszközünkhöz, a Meta Content Library-hoz is bekapcsoljuk, amely hatékony keresési képességgel támogatja őket munkájuk során” – áll a blogbejegyzésben.
A Meta egy Választási Műveleti Központot is létrehoz, hogy azonnal azonosítsa a lehetséges fenyegetéseket, és valós idejű mérséklő stratégiákat hajtson végre. A hónap elején a TikTok megígérte , hogy „helyi nyelvű választási központot indít az EU 27 tagállamának mindegyikében, hogy az emberek könnyen el tudják különíteni a tényeket a fikcióktól”. A kínai tulajdonú platform kilenc európai tényellenőrző szervezettel működik együtt, 18 európai nyelven értékeli a tartalom pontosságát, és „minden olyan állítást, amely nem ellenőrizhető” címkével látja el.
A Facebook hirdetési szabályai is változnak
Ugyancsak betiltják azokat a hirdetéseket, amelyek leleplező tartalmat tartalmaznak, elriasztják a szavazást, és megkérdőjelezik a választás érvényességét vagy annak kimenetelét. A metahirdetések a közzététel előtt és után „több elemzési és észlelési rétegen” esnek át . A Meta együttműködik az Európai Tényellenőrző Szabványok Hálózatával (EFCSN), hogy európai tényellenőröket képezzen ki az AI által generált és digitálisan módosított média értékelésére. Ezenkívül médiaműveltségi kampányt indítanak, hogy felvilágosítsák a közvéleményt az ilyen tartalmak azonosítására.
A TikTok esetében a politikusok vagy politikai pártok tulajdonában lévő fiókok nem hirdethetnek és nem generálhatnak bevételt a platformon, a szabályokat megszegők pedig eltávolítják a tartalmukat. A videómegosztó platform azonban „árnyaltabb fiókszabályokat is alkalmaz a közérdek védelme érdekében”. Például, ha egy politikus vagy párt téves információkat oszt meg, amelyek alááshatják a polgári folyamatokat vagy valós károkat okozhatnak a választási időszakban, a TikTok legfeljebb 30 napig korlátozhatja a fiókban a tartalom közzétételét, és szabálysértés miatt eltávolíthatja a tartalmat.
A titkos kormányzati befolyásolási műveleteknek is vége
A TikTok-hoz hasonlóan a Meta is említi a titkos befolyásolási műveleteket, amelyeket a közbeszéd stratégiai célú manipulálására irányuló összehangolt erőfeszítésekként határoz meg, amelyek a hamis személyazonosságokat használó titkos kampányoktól az állami irányítás alatt álló média nyílt akcióiig terjedhetnek. A titkos befolyásolási műveletek leküzdésére a Meta speciális globális csapatokat hozott létre, amelyek célja az ilyen viselkedés megállítása, és „egy ülést tartott, hogy az EU-parlamenti választásokkal kapcsolatos fenyegetésekre összpontosítson”. A cég az állami ellenőrzés alatt álló médiát is megcímkézi a Facebookon, az Instagramon és a Threaden, hogy tájékoztassa a felhasználókat a lehetséges kormányzati befolyásról.
A TikTok tervei között szerepel a titkos befolyással kapcsolatos műveletekről szóló dedikált jelentések bevezetése az átláthatóság, az elszámoltathatóság és az ágazatok közötti együttműködés fokozása érdekében. A ByteDance platformja címkéket is bevezet az európai választásokkal kapcsolatos videókhoz, elvezeti a felhasználókat a megfelelő választási központhoz, és emlékeztetőket használ a hashtageken, amelyek arra ösztönzik a felhasználókat, hogy tartsák be a szabályokat, ellenőrizzék a tényeket, és jelentsenek minden olyan tartalmat, amelyről azt gyanítják, hogy sérti a közösségi irányelveket.
(Kiemelt képünk illusztráció. Fotó: Jakub Porzycki / NurPhoto / NurPhoto via AFP)