A történelem legdrágább buszjegyét kellene bevezetni

Ha jártak már Londonban bizonyára örökre a fejükben ragadtak a város ikonikus, piros emeletes buszai, és szinte az is biztos, hogy ez az egyik első dolog, ami beugrik, ha a városra gondolnak. Nos, a jó hír, hogy ezek a híres piros négykerekűek most kétszer üzemanyag takarékosabbak lesznek, mint korábban. ()

2012. március 13., 14:44

Az első ilyen busz február utolsó napján indult el a 38-as útvonalon, mely egy forgalmas szakasz Victoria és Hackney között. A hibrid buszok kinézetét egy az egyben a legendás Routemaster járművekére alapozták, és állítólag 15%-al hatékonyabbak a hagyományos hibrid buszoknál, és 40%-al a régi dízelüzemű emeleteseknél.

„A Millbrook Proving Ground-on végzett tesztek során az új járművek csak 640 g/km szén-dioxidot (CO2) bocsátottak ki, és 3,96 g/km nitrogén-oxidot (NOx). Ez kevesebb, mint a fele a jelenlegi dízel buszok CO2 (1295 g/km), és NOx (9,3 g/km) kibocsátásának.” – írja a Transport for London (TfL). „A buszok üzemanyag fogyasztása is kétszer jobb, mint elődeiké, csupán 11,6mpg.

A TfL azt is megjegyzi, hogy „érdekes módon ezek az első buszok az utóbbi 50 évben, amiket kifejezetten a főváros útjaira terveztek.” Azonban nem csak az előbb említett járműről van szó, további 7 buszt is hamarosan üzembe helyeznek. „Az első buszt záros határidőn belül újabb 7 prototípussal egészítjük ki, melyek néhány hetenkénti leosztással kerülnek majd ki az utakra. A járműveken 25 mérnök, és 40 fős összeszerelő csapat dolgozik a Wrightbus-nál.” Május végéig már mind a 8 busznak közlekednie kéne.

„Mától a londoniak már egy ilyen lenyűgöző jármű fedélzetén utazhatnak, amin minden egyes jellemvonást egyenesen rájuk szabtak.” – jelentette ki Boris Johnson, London polgármestere. „A buszok az angol stílus, tervezés, és mérnöki munka legjavát jelképezik, valamint bizonyítják, hogy mi mindenre képes a képzelet és az elszántság.” Végül is elég csak arra gondolnunk, hogy jelenleg ezek a legzöldebb buszok a porondon.

A mézesmadzag után jöjjön a fekete leves – ami természetesen nem más, mint az ár. Míg egy hagyományos régi emeletes busz nagyjából 190,000£-ot kóstál, addig egy hibrid 1,4 milliót. „Ahhoz, hogy egy ilyen buszon utazhassunk mindenképpen a történelem legdrágább buszjegyére lesz szükségünk.” – írja nyílt levelében David Lammy Tottenham-i képviselő Boris polgármesternek. „Ha 62 üléssel számolunk, akkor 1,4 milliós költség esetén egy helyjegy 22,580£-ba kerül. Alig egy százassal többért már vehetünk egy 3-as BMW-t.

Nemcsak a Munkáspárt, hanem a Liberális Demokraták, és a Zöldek is kritizálták Borist. A Zöld Párt londoni polgármester jelöltje, Lenny Jones élesen bírálta a polgármestert, amiért nem tartotta be azon ígéretét, hogy 2012-től minden új londoni busz hibrid lesz. A 2012/13-as időszakra 800 új buszt irányoztak elő, és ezekből csak 52 hibrid. Nem túl jó arány. Úgy tűnik Boris polgármestert inkább a vakuk érdekelték, mint a valós eredmények… vagy a csapatával együtt arra számítottak, hogy ezek a buszok jóval olcsóbbak lesznek?

Forrás:

http://www.energiacentrum.com/