Sakkfeladvány: adjon mattot a sötétnek 3 lépésben – egy picit segítünk!

Ez a sakkfeladvány valamiben más, mint a többi, de az most sem változott, hogy ha ön jól játszik a világos figurákkal, akkor a sötétnek királynak nincs esélye a menekülésre.

2025. január 24., 13:32

Szerző:

Ön mindent tud már, amit az alábbi, interaktív sakkfeladvány megfejtéséhez tudni kell: a világossal játszva három lépésben kell mattot adnia a sötétnek. Ha szeretne egy kis segítséget, akkor olvassa el az alábbi bekezdést, ha azonban úgy érzi, hogy szívesebben próbálná meg segítség nélkül, akkor gyorsan tekerjen lejjebb a visszaszámláló alá, mert mindjárt eláruljuk, hogy miben más ez a sakkfeladvány, mint a többi.

Merthogy ezúttal van egy kis csavar a Chess.com sakkfeladványában. Aki gyakran fejt sakkrejtvényeket, az ahhoz van szokva, hogy az ellenfél királyát folyamatosan sakkban tartva menetel a cél felé. Nos, most ez a menetelés egy ponton nem tűnik olyan nagy fáklyás menetnek, ugyanis egy figurát fel kell áldoznia a világosnak ahhoz, hogy a sötétnek mattot adjon. Szóval tervezgessen nyugodtan, és ne aggódjon, ha a tervébe becsúszik egy kis veszteség is a végső győzelem érdekében: a sötét egy világos bábut üt még ugyan, de a matt elől így sem menekülhet! Úgy saccoljuk, hogy a leggyorsabbaknak ezek után 30 másodperc is elég lesz a helyes megfejtéshez, szóval ha van kedve időre játszani, indítsa be a visszaszámlálót most!

Sakkfeladvány: adjon mattot a sötétnek 3 lépésben!

Íme a feladvány – a játék automatikusan szól, ha ön nem a legmegfelelőbb lépést választja.

A megfejtést az oldal alján találja

 

Ha szabad a gazda vagy részletesebb leírásra kíváncsi a fenti rejtvénnyel kapcsolatosan, akkor görgessen az alábbi videó alá! Ebben a klipben egyébként megnézheti, milyen romantikus-drámaian sakkozott Madonna a '90-es években a Vészhelyzetből ismert Kovač doktorral, azaz Goran Višnjićcsel.

Itt a megfejtés

Szóval a következő 3 lépésre van szüksége világosnak a győzelemhez.

  1. Az ilyen rejtvények megfejtése általában azzal kezdődik, hogy sakkot adunk az ellenfélnek, és ezúttal is ez a célravezető lépés. Egészen pontosan a c1-en álló futóval kell megfenyegetni a sötét királyt akként, hogy a figurát az a3-ra lép. A sötét király ekkor csak egyetlen mezőre menekülhet: az e8-ra a h5-ön álló vezér/királynő miatt nem, az e7-re az a3-ra került futó miatt nem, az f7-re pedig az e6-on álló gyalog és a g5-ön álló huszár miatt sem. Így tehát a sötét király behúzódik a gyalog mögé a g8-ra.
  2. Ekkor jön el az áldozathozatal ideje: a h5-ön álló vezéren a sor, hogy sakkot adjon a sötét királynak az f7-re lépve. A sötét király itt nem ütheti le a világos vezért, hiszen akkor sakkba lépne, de ez a szabály nem köti a h6-on álló sötét huszárt, így a világos királynő a huszár martalékává válik. De ezzel semmi sincs veszve természetesen.
  3. Ott van ugyanis a világos gyalog az e6-on, és ez a gyalog dupla bosszút áll a vezérért, ha az f7-re lépve üti a sötét huszárt. Ezzel ugyanis egyben mattot is ad a sötét királynak, hiszen a figura az a3-on álló világos futó miatt továbbra sem léphet vissza az f1-re, és a világos gyalogot sem ütheti a g5-ön álló világos huszár miatt.

Köszönjük, hogy együtt játszhattunk, korábbi, más típusú rejtvényeinket itt találja – nem csak sakkozni szoktunk!

(Kiemelt kép: Chess.com)