Sakkfeladvány: a sötét király nem menekülhet, adjon neki mattot két lépésben fél perc alatt!

Ma egy különösen szép sakkfeladványt mutatunk a Chess.com jóvoltából, próbálja ki!

2024. október 8., 15:02

Szerző:

Az alábbi interaktív sakkfeladvány-játékkal megint próbára teheti a logikai készségét, illetve sakktudását – ne aggódjon, az utóbbiból nincs szükség mesterfokozatra ahhoz, hogy megtalálja a helyes megfejtést! Ha ismeri a játék alapvető szabályait, akkor ön mindent tud ahhoz, ami ehhez a feladványhoz kell.

Sakkfeladvány: matt a sötétnek két lépésben

Az alábbi táblán látható helyzetben ön a világos, és a feladata, hogy mattot adjon a sötétnek. Ehhez mindössze két lépés elegendő, szóval jól fontolja meg, melyik figurát mozgatná és hova! Rájön fél perc alatt, hogy hogyan lehet legyőzni a sötétet? Ha nem szereti a stresszt, a visszaszámlálót hagyja a fenébe, de ha van kedve időre játszani, az alábbi videó visszaszámol önnek 30 másodpercet. Magát a játékot az óravideó alatt találja.

Alább találja a játékot, ami automatikusan figyelmezteti önt, ha nem a legészszerűbb lépést választja. Próbálja ki!

A megfejtést az oldal alján találja

Hogy ne zavarjunk be rögtön a rejtvény alatt a helyes megfejtéssel, és legyen idő, vagyis főleg hely gondolkodni, álljon itt Polgár Judit legfrissebb posztja az Instagramról!

A posztban Polgár Judit azt idézi, hogy mit mondott 2007-ben arra a kérdésre, hogy ebben az évszázadban sor kerülhet-e egy női sakkforradalomra:

„Jelenleg a nők szerepe mindenütt változik. Én személy szerint nem a női szemszögből nézném a sakkot, hanem inkább azt figyelném, hogy milyen fejlődésen ment keresztül a sakk minden országban. India és Kína ugrásszerűen fejlődik, és az ő sakkozóik lesznek azok, akik a XXI. század forradalmát vezetni fogják.”

Itt a megfejtés

Bár maga a fenti játék is elárulja a helyes lépéseket, azért a rend kedvéért álljon itt a megoldás:

  1. A világos vezér a d1-ről a h5-re lépve sakkot ad a sötét királynak. Azért ez a lépés a legcélszerűbb, mert így a sötét királynak nincs más választása, csak az f6-ra léphet, hogy kimozduljon a sakkból.
  2. Ekkor a mattot a c3-on álló huszár adhatja meg azzal, ha a d5-re lép, így a királynak nincs már hova továbblépnie, hiszen már az a1-en álló futó is sakkban tartja.

(Kiemelt kép: Chess.com)