Sakkfeladvány: 3 lépésre van szüksége a világosnak a matthoz. Rájön fél perc alatt a megoldásra?
Itt a hétvége, kapcsolódjon ki egy sakkfeladvány segítségével!
Hála a chess.com-nak, alább egy újabb interaktív sakkfeladvány bemutatásával kezdhetjük ezt a hétvégét. Ha rákattintott erre a cikkre, ez valószínűleg azt jelenti, hogy ön nagy sakkrajongó lehet, de ha nem is tartja magát különösebb mesternek, tartson velünk, mert alapszintű sakktudással is érdemes nekivágni!
Sakkfeladvány: matt a sötétnek 3 lépésben!
Alább találja a friss feladványt, és a kérdés ezúttal is az, hogy hogyan lehet mattot adni a sötétnek. Ezúttal azonban 3 lépésre van szüksége a világosnak ahhoz, hogy biztosítsa a győzelmet. Ha ön fél perc alatt rájön a megfejtésre, akkor az igazán gyorsak közé tartozik – amennyiben van kedve időre játszani, kattintson alább a stopperes videóra, indítsa be a visszaszámlálást! A játékot az óra alatt találja.
Nos, íme a feladvány. Ön a világosakkal játszik, ön következik, 3 lépése van ahhoz, hogy mattot adjon a sötétnek.
A megfejtést az oldal alján találja
Csak hogy egy kicsit görgetni kelljen a megfejtés, álljon itt egy 1959-es Disney-rövidfilm, ami utal az Alice Tükörországban című mese sakkos jeleneteire, de a főszereplője Donald kacsa. Helykitöltő érdekességnek mára pont jó lesz!
Itt a megfejtés
Bár maga a fenti játék is elárulja a helyes megoldást, azért a rend kedvéért álljon itt a megoldás:
- Először a világos futó az f8-ra lép: ezt a figurát be kell áldozni a győzelem kedvéért. A sötét bástya rögtön ki is üti.
- Ekkor eljön azonban az ideje a d7-en álló világos bástyának. Először a d3-ra érdemes lépni vele, ekkor újra a sötét bástya lép.
- Ezután viszont a d3-ról a h3-ra mozdulhat ez a világos bástya, ezzel mattot adva a sötét királynak.
Köszönjük, hogy ma is velünk játszott!
(Kiemelt kép: Chess.com)