Az időseket is megfertőzte a közösségi média
Az 55 év felettieket is beszippantotta a közösségi média. Többet nyomkodják a Facebookot, mint amennyi időt tévénézéssel vagy családi programokkal töltenek, 61 százalékuk szokott podcasteket hallgatni vagy nézni, és közel egyharmaduk volt már címzettje szexuális tartalmú üzenetnek.
Az 55 év felettiek közösségi média fogyasztását vizsgálta a Be Social, hogy kiderüljön, vajon milyen módon és mire használják az 55 év felettiek a közösségi médiát. A kutatásról a Jazzy Rádió Business Class című műsorában esett szó bővebben hétfő reggel.
Azért készítettük ezt a felmérést, mert korábban vizsgáltuk a Z-generáció tagjait, akikről most mindenki beszél. De senki nem beszél az idősebb generációról, akiknek a felnőtt kora közepén érkezett a közösségi média, ők ezt hogyan használják
– közölte Forgács Mariann, közösségi média szakértő, a Be Social ügyvezetője. Hozzátette, a közösségi média használata az egyes korcsoportok szerint ugyan megoszlik, ugyanakkor a Facebookot ma már minden 55 évnél idősebb személy aktívan használja. Ha pedig csak egyetlen közösségi felület lehetne a telefonjukon, akkor az a Facebook lenne.
A felmérés rámutatott – hangzott el a műsorban –, hogy az idősebb generáció naponta 3-4 órát használja a Fecebookot, ami megegyezik a fiatalok közösségi média fogyasztási szokásával. Az idősebbek ráadásul rendkívül aktívak, szívesen posztolnak és kommentelnek. A TikTok azonban magasra tette a lécet számukra, azt a szakember szerint kissé nehezebben fogadják el. Ugyanakkor egy részük azért rendkívül nyitott erre a platformra, a grandfluencerek például rendszeresen állítanak elő tartalmakat a felületre.
Az idősebb generáció tagjai a Facebookozás mellett szívesen hallgatnak podcast műsorokat is, vagy néznek vlogcasteket. Amiket érdekes módon a televízió nézéshez hasonlóan nem valamilyen egyéb tevékenység közben, hanem a tartalomra fókuszálva, leülve és nyugodtan hallgatnak/néznek végig.
A felmérés készítői rákérdeztek arra is az 55 év felettieknél, hogy kapnak-e erotikus tartalmú üzeneteket. Kiderült, hogy egyharmaduk már kapott ilyet.
Élen a közösségi média használatban az idősek
A magyar nyugdíjasok kevés figyelmet fordítanak magukra, s ezért igen rossz egészségügyi állapotban vannak európai kortársaikhoz képest. Meglepő viszont, hogy a magyar nagymamák és nagypapák a kontinens élbolyában vannak a digitális fejlettség terén – írta korábban a 168.hu. Eszerint az internethasználattal kapcsolatban majdnem mindenben az EU-s átlag felett vagyunk, ugyanis a magyar nyugdíjasok:
- 69 százaléka használ közösségi médiát – az EU-s átlag 35 százalék;
- 68 százaléka használja az online telefonálást vagy videohívást – az EU-s átlag 53 százalék;
- 81 százaléka olvas híreket az interneten – az EU-s átlag 68 százalék;
- 47 százaléka hallgat online zenét – az EU-s átlag 30 százalék;
- 62 százaléka néz videót vagy filmet online – az EU-s átlag 43 százalék;
- 84 százaléka keres információkat online – az EU-s átlag 70 százalék;
- 77 százaléka email-ezik rendszeresen – az EU-s átlag 74 százalék.
(Kiemelt képünk illusztráció. Forrása: Beata Zawrzel / NurPhoto / NurPhoto via AFP)