Új szereplő a magyar mobilpiacon

Saját márkás mobilszolgáltatást indít a Lidl áruházlánc, a február 1-jétől elérhető szolgáltatáshoz a Magyar Telekom adja a hátteret, így a hálózatot is.

2012. január 17., 15:45

A szolgáltatás a diszkontlánc valamennyi áruházában, közel 150 értékesítési ponton elérhető lesz. A Lidl a mobilszolgáltatás keretében önálló SIM-kártyákat és készülékes csomagokat kínál, prepaid - előre fizetett kártyás- konstrukcióban. A telefon portfóliót alap-, és középkategóriás termékek alkotják. A közlemény idézi Grósz Jenőt, a Lidl Magyarország igazgatóságának elnökét, aki elmondta: a mobilszolgáltatás elindításával az a céljuk, hogy meglévő vásárlóiknak minél több kiegészítő szolgáltatást nyújtsanak. Pataki Róbert, a Magyar Telekom stratégiai és üzletfejlesztési vezérigazgató-helyettese kifejtette, hogy a társaság nagy lehetőséget lát a Lidllel való együttműködésben.

A Lidl Németországban már rendelkezik tapasztalatokkal a mobilszolgáltatások értékesítése területén, évek óta jelen van a mobilszolgáltatói szegmensben Lidl Mobile néven. A Telefónica (O2) viszonteladói partnereként feltöltő kártyás ajánlatokat értékesít, amelyek hang és adatszolgáltatást egyformán tartalmaznak. A magyar piacon más cégek is megjelennek virtuális szolgáltatásokkal. A Tesco és a Vodafone tavaly szeptemberben jelentette be, hogy fele-fele arányú tulajdonlással alapított közös vállalatot Tesco Mobile néven mobil szolgáltatások nyújtására. A cég szintén virtuális mobiltelefon és internet szolgáltató (MVNO) lesz, olyan társaság, amely mobil szolgáltatást nyújt saját hálózati infrastruktúra, így saját frekvencia nélkül. A mobilszolgáltató a Vodafone hálózatát bérli, a közös szolgáltatás várhatóan 2012 első felében indul az akkori bejelentés szerint – írja az MTI.

A magyar mobilpiac ezen túlmenően is új szereplővel bővülhet, mivel megkezdődött a 900 megahertzes frekvenciasáv árverésének ajánlattételi szakasza. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatósághoz beérkezett pályázatok egyike a Magyar Postáé, s a cég a sajtóhírek szerint nagy eséllyel indul az árverésen. Ha nyer, akkor a jelenlegi három mellett - Magyar Telekom (T-Mobile), Telenor, Vodafone - megjelenik egy negyedik "valóságos", azaz nem virtuális szolgáltató is.

Európa klímasemlegességi célkitűzései új kihívások elé állítják a magyar önkormányzatokat is, amelyeknek komoly szerep jut az épületek energetikai korszerűsítésében és a megújuló energiák terjedésének elősegítésében. A klímacélok a fosszilis energiára épülő rezsicsökkentés rendszerét is bedönthetik, az elavult háztartásokban pedig az új szabályozók könnyen rezsikatasztrófát okozhatnak.