Új adó: nekik fog a leginkább fájni

A reklámadóról szóló törvényjavaslat értelmében nem csak а médiaszolgáltatásban, а Magyarországon kiadott vagy Magyarországon terjesztetett, túlnyomórészt magyar nyelvű sajtótermékben, hanem a szabadtéri reklámhordozón, bármely járművön, nyomtatott anyagon, valamint az interneten, túlnyomórészt magyar nyelven megjelenő reklámok után is adózni kell.

2014. június 3., 07:09

Az adó alapja az adóévi nettó árbevétel lesz. A korábbi tervek szerint húszszázalékos lett volna a legnagyobb kulcs, és egymilliárd alatt nem kellett volna adózni. Ehhez képest nagyobb lett a szigor. Eddig csak a hirdetési bevétel alapján vetették volna ki az adót, mostantól a teljes adóköteles tevékenységből származó árbevétel alapján fognak számolni – írja a

Világgazdaság Online.

Az adóalap 500 millió forintot meg nem haladó része után nem kell adózni. Az 500 millió és 5 milliárd közti részre 1 százalék, 5 és 10 milliárd közöttre 10 százalék, a 10 és 15 milliárd közti részre 20 százalék, a 15 és 20 milliárd közti részre 30, a 20 milliárd forint fölöttiekre pedig 40 százalék adót kell fizetni. Ez azt is jelenti, hogy a tévépiacról az RTL Klub lesz a nagy vesztes, akiknek 40 százalékos kulccsal is kell adózniuk – a TV2 nettó árbevétele nem érte el a 20 milliárd feletti sávot.

A tervezet szerint a reklámadót már idén kivetnék, és augusztus 20-ig kellene bevallani, majd november 20-ig két egyenlő részben kellene megfizetni.