Top5 marketing technika, amelyekbe 2022-ben is megéri fektetni
Idén már a koronavírus-járvány második évét, sokadik hullámát tapossuk - ez pedig nyomot hagyott nemcsak a közhangulaton, hanem az alkalmazandó marketingstratégiákon is. Ahogy az irodák kiürültek és a munkavégzés helye sokaknál az otthonuk lett, úgy nyert egyre nagyobb teret az online tér a potenciális vevők elérésében is. Mennyit változnak a marketingtrendek 2022-ben? Hogyan tudjuk idén a leghatékonyabban megszólítani leendő vásárlóinkat? Cikkünkből kiderül!
5. Fókusz a követőkön
A járvány sok, “túlélő” vállalkozást szembesített azzal, hogy kik is azok, akik miatt fenn tudnak maradni: ők a törzsvásárlók, a támogatók és a lelkes követők a közösségi oldalakon. Ápold továbbra is a kapcsolatot a már meglévő követőiddel! Mesélj nekik az aktualitásaitokról, mindarról, amire a céged kapcsán büszke vagy, és ami a legfontosabb: vond be őket a márkakommunikációdba!
Bátorítsd vevőidet arra, hogy fotózzák be a termékedet és tageljenek be rajta; szelfizz vagy készíts velük videót üzletedben, és kérd őket arra, hogy írjanak rólad értékelést! Emellett a tematikus nyereményjátékok is látványosak és rengeteg embert bevonhatsz velük, de ezt a módszert csak mértékkel alkalmazd. Hagyd, hogy minél többen vigyék a híredet - legyenek ők a te külsős márkanagyköveteid!
4. Munkatársak, mint belsős márkanagykövetek
Olyan a céged, amennyire felkészültek a munkatársaid - ez nem egy közhely, hanem az igazság, amit a vevőid látnak, amikor először kapcsolatba kerülnek az alkalmazottaiddal. Egy felmérés szerint a potenciális vásárlók 50%-a kevésbé bízik egy olyan márkában, amelynek dolgozói nem tudnak megfelelően válaszolni a kérdéseikre. Hogy ezt elkerülhesd, házon belüli képzésekkel és munkavállalóid közösségi tartalomgyártásba való integrálásával biztosíthatod, hogy dolgozóid mindig up-to-date-ek legyenek. Így két legyet ütsz egy csapásra: az új kihívással növelheted alkalmazottaid elhivatottságát, másrészt naprakészek lesznek a vállalat legújabb változásaival is.
3. A túlélés mindenkori záloga: a hibrid marketing
A néhány órás őszi Facebook-, és a kevesebbek által észrevett Google-leállás is megmutatta: nem szabad kiszolgáltatnunk magunkat mindössze 1-1 platformnak! Az online világ lehetséges problémáira egy erős offline marketingtervvel készülhetünk fel, az élőbeni rendezvények ellehetetlenülésére pedig azzal, ha online is több lábon állunk. Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, weboldal, hírlevél, saját blog vagy podcast- ha teheted, minél több platformon legyél jelen!
2. Podcastok, TikTok
Ha pedig podcastok és TikTok: ez a két platform napjainkban éli virágkorát - annak ellenére, hogy a podcastok már a 2000-es évek elején is készültek. Mára már több, mint 800.000 fő hallgat podcastokat rendszeresen, a műsorok száma viszont egyelőre még nem túl sok: a majdnem 1 millió emberre kevesebb, mint 300 podcast jut. Ez az új belépőknek jó hír, hiszen egy adott műsor akár több ezer embert is elér - élj a lehetőséggel, és gyárts itt is tartalmakat a célpiacodnak!
A TikTokkal hasonló a helyzet: ma már nemcsak szórakoztató, tiniknek készülő tartalmak találhatóak rajta, hanem egyre több cég is felfedezte már magának. Nem véletlenül: a pár perces, olykor csak néhány másodperces videók nézőszáma hatalmasra, akár több milliósra is duzzadhat, viszonylag rövid időn belül.
1. SEO
2022-ben sem várható a SEO-ra alapozott marketingnél hatékonyabb módszer a potenciális vevők vásárlásra csábításában. Hiszen gondoljunk csak bele: hogyan és honnan rendel egy átlagos vásárló online? Még mindig úgy, hogy ha keres egy terméket vagy szolgáltatást, beüti a Google keresőbe - és mindössze az első oldal első néhány találatát nézi meg! Íme néhány módszer, amellyel előkelő helyezést érhetünk el 2022-ben is a keresőben:
- Kiemelésre felkészülni
A Google már külön rangsorolja az adott keresőszóra releváns tartalmak részleteit, érdemes tehát erre külön is odafigyelnünk. Több long tail - azaz minimum három szavas - kulcsszó alkalmazásával, tartalmaink minőségének emelésével máris közelebb kerülünk a Google-találatok első helyeihez! - Mindent a felhasználói élményért
Ha észleljük, hogy saját weboldalunk betöltési sebessége lassul (akár mobilon, akár laptopon), minél hamarabb orvosoltassuk a problémát - főleg akkor, ha ez mobil eszközök esetében jelentkezik! Egy reszponzív weboldal megléte pedig mára már szinte alapvetés.
- Struktúra minden tartalmunkban
Eddig is fontos volt, hogy írott tartalmainkat logikusan felépítsük - ám a Google legújabb algoritmusa, a MUM már képes értelmezni képeinket, videóinkat is, és eszerint rangsorolni minket a keresési találatok között. Erre sem árt, ha a jövőben odafigyelünk.
Nincs tehát 2022-ben sem túl sok újdonság a nap alatt: bár követőinkre érdemes lesz támaszkodnunk a továbbiakban is, nem szabad, hogy akár nekik, akár bármelyik online platformnak kiszolgáltatottá váljunk. Célszerű az elkövetkezőkben is arra törekednünk, hogy minél jobb helyezést érjünk el a Google rangsorolásában - ebben pedig hatalmas segítségünkre lehet a továbbra is töretlen népszerűségű SEO.