Elképesztő, mi derült ki megint a Temuról: sokan csaptak miatta homlokukra
Újabb titokról hullt le a lepel a Temuval kapcsolatban.
A Temu teljesen az uralma alá vette a magyar online piacteret, kiszorítva számos kisebb webáruházat a piacról. Ráadásul mindezt a platform teljesen tudatosan teszi: nemcsak az árakkal játszik, hanem a keresési lehetőségekkel, ajánlott termékekkel és akciókkal is manipulálja a vásárlók döntéseit – írja a Promotions.
Most pedig kiderült az is, hogy mit jelent a Temu neve. Ennek megértéséhez azonban ismernünk kell a platform jelmondatát, mely a „Team Up, Price Down” (magyarul: „Egy csapatként olcsóbb”). Ez tükrözi azt a megközelítést, amelynek lényege, hogy a felhasználók úgy érezzék, folyamatosan kedvezményes ajánlatokhoz juthatnak. A Temu tehát egy mozaikszó, amely ebből a szlogenből ered.
A vállalat sikerének kulcsa abban rejlik, hogy még azelőtt meghatározza, mit és kiknek érdemes eladni, mielőtt a vásárlók egyáltalán felismernék az igényt. A Temu akár ingyen is osztogat kisebb értékű termékeket, hogy ezzel hosszú távon hűséges vásárlókat szerezzen. Ám a kínai piactérnek gondolnia kell a jövőjére is, miután szakértők arra számítanak, hogy előbb-utóbb egy még agresszívabb stratégiával működő versenytárs próbálja majd meg letaszítani a trónról a népszerű online piacteret.
Itt a vége, kipukkadt a Temu lufi
Ahogyan azt korábban megírtuk, elmaradt a piac várakozásaitól a PDD a bevételek szempontjából, a Temu anyavállalata ugyanis a december 31-én véget érő negyedévben összesen 110,61 milliárd jüanos (15,27 milliárd dolláros) árbevételt ért el, azonban az elemzői konszenzus 115,38 milliárd jüanos árbevételt várt.
A PDD bevételelmaradása a konszenzushoz képest a tranzakciós szolgáltatásokból származó bevételek vártnál lassabb növekedésének köszönhető, az online marketingszolgáltatásokból és egyéb szolgáltatásokból származó bevételek ugyanis a konszenzusnak megfelelően alakultak. A nettó nyereség viszont 27,45 milliárd jüanra emelkedett az egy évvel korábbi 23,28 milliárd jüanról.
A Temu tulajdonosa lett Kína leggazdagabbja
Ez az aprócska kisiklás viszont vélhetően nem nagyon zaklatja fel Colin Huangot, a Temu mögött álló PDD alapítóját, aki a leggazdagabb kínai milliárdossá vált tavaly, miután az üzletember vagyona elérte a 48,6 milliárd dollárt. A 44 éves vállalkozó Zhong Shanshan üdítőgyártó-mogult taszította le ezzel a trónról.
a volt Google-programozó Huang több visszafogottan sikeres vállalkozás után alapította meg a Temu csak Kínában működő, Pinduoduo névre hallgató elődjét, ami profilját tekintve ugyanazt csinálja a mai napig, mint a Temu az ország határain kívül: olcsón kínál rengeteg terméket a ruházati kellékektől kezdve az elektronikai eszközökig bezárólag.
(Kiemelt képünk illusztráció. Forrás: Nikolas Kokovlis / NurPhoto / NurPhoto via AFP)