Újabb kamutermék terjed a Temun: ha ilyet vett, jobb, ha ki se bontja

Egy vásárlónak gondja akadt a Temu filléres pólóival.

2025. március 26., 11:43

Szerző:

A Temu betörésévelámokfutásával és lehetséges végkifejletével a 168.hu több cikkben is foglalkozott már, melyek az alábbi linken találhatók meg. Most azonban az online platform egy új fejezethez érkezett a vásárlók átejtése terén. Lássuk is, mi történt!

Pólót rendelt a Temuról, bóvlit kapott helyette

Egy vásárló, Brady Klinger-Meyers története jól példázza a platformmal kapcsolatos aggályokat. Rendelése hosszú heteken át utazott világszerte, míg végül megérkezett, ám a csomag kibontásakor csalódás érte. A rendelt ruházati cikkek gyenge minőségűek voltak: az anyag vékony és sérülékeny, a varrások egyenetlenek, a termékek pedig az első mosás után szétestek – számolt be róla a Promotions. Ugyanakkor a platformon nem csupán a termékek minősége, hanem a Temu által kínált ingyenes ajándékok is gyanúra adnak okot. Azokat ugyanis különböző promóciókkal és játékokkal hirdetik, azonban sok vásárló szerint ezek gyakran nem érkeznek meg, vagy teljesíthetetlen feltételekhez kötöttek.

Bár a Temun találhatók kedvező ár-érték arányú termékek is, a vásárlóknak fokozott óvatossággal kell eljárniuk. A tapasztalatok alapján érdemes alaposan átnézni a vásárlói értékeléseket, elkerülni a túl olcsó ajánlatokat és fenntartásokkal kezelni a kecsegtető bónuszokat.

A Temu tehát lehetőségeket és kockázatokat is rejt: míg egyesek valóban jó fogásokat szereznek, mások csalódottan tapasztalják meg, hogy az ajánlatok „túl szépek ahhoz, hogy igazak legyenek”.

Bosszút állnak a vásárlók

A Temu alábbi eljárása ugyanakkor nem marad megtorlatlanul. Ahogyan arról korábban beszámoltunk, elmaradt a piac várakozásaitól a PDD a bevételek szempontjából, a Temu anyavállalata ugyanis a december 31-én véget érő negyedévben összesen 110,61 milliárd jüanos (15,27 milliárd dolláros) árbevételt ért el, azonban az elemzői konszenzus 115,38 milliárd jüanos árbevételt várt.

A lap hozzátette, a PDD bevételelmaradása a konszenzushoz képest a tranzakciós szolgáltatásokból származó bevételek vártnál lassabb növekedésének köszönhető, az online marketingszolgáltatásokból és egyéb szolgáltatásokból származó bevételek ugyanis a konszenzusnak megfelelően alakultak. A nettó nyereség viszont 27,45 milliárd jüanra emelkedett az egy évvel korábbi 23,28 milliárd jüanról.

(Kiemelt képünk illusztráció. Fotó: Kai Pilger / Pexels)