MTV: Rudi Zoltán marad?

A Magyar Televízió nem tervezi, hogy négyszáz dolgozót elbocsát, de a kiemelt fizetésűek számát faragni fogják.

2010. január 23., 07:53

Decemberben jelent meg a hír, hogy a Magyar Televízió (MTV) visszalépett a csoportos létszámleépítéstől, ennek ellenére a Népszabadságban az jelent meg, hogy a válságkezelési terv szerint az eddig emlegetett mintegy kétszáz helyett akár négyszáz dolgozót is elküldhetnek a Magyar Televíziótól. A lap szerint a leépítések egyetlen akadálya, hogy ehhez az óbudai székházban új beruházásokra van szükség, amire idén már nem lesz az MTV-nek saját forrása - írta a

Kreatív Online.

A Népszabadság birtokába jutott válságkezelési tervben az szerepel, hogy biztosan elbocsátanak munkatársakat a gyártási területről, a műsorkészítőktől és az adminisztratív állásokból. Medveczky Balázs ügyvezető alelnök cáfolta a napilap leépítésekre vonatkozó állítását. Indoklása szerint az MTV-nél idén csak akkor lesz csoportos elbocsájtás, ha a kormányzat a végkielégítések fedezetére tud és akar is címzett támogatást adni.

Az ügyvezető alelnök megerősítette viszont, hogy csökkenni fog a kiemelt fizetésűek száma. Át fogják szervezni a vezetői feladatokat, aminek köszönhetően kisebb létszámmal is végrehajthatóak lesznek az egyes feladatok. Az MTV közleménye viszont nem cáfolta a Rudi Zoltánra, az MTV jelenlegi stratégiatervezési igazgatójára és Kert Attilára, volt hírigazgatóra vonatkozó információkat, miszerint mindketten biztosan maradnak a közmédiumnál, valamint, hogy megy viszont Pusztay András, korábbi programigazgató.

A sajtóközlemény szerint még egy valótlan állítás szerepel a

Népszabadságban, miszerint „tavaly a köztévé két csatornájára együttesen is csak a nézők hat százaléka volt kíváncsi, szemben a kereskedelmi televíziók 20-25 százalékos közönségarányával.” Schatz Péter üzleti és termékfejlesztési igazgató az AGB Nielsen adataival igazolta, hogy az MTV közönségaránya a tavalyi évben csaknem kétszerese volt a lapban közölteknek, továbbá azt is hozzátette, hogy az MTV közönségaránya csaknem hatszorosa volt a Duna Televízióénak (Az MTV a négy évesnél idősebb korosztályt veszi alapul a közönségaránynál, szemben a kereskedelmi televíziókkal, amik a 18-49 éveseket – a szerk).