Magához láncol minket a Google
Mi kell ahhoz, hogy egy márkához ragaszkodjanak az emberek? A felmérések alapján állandó megújulás és kreativitás, persze a fogyasztók elégedettsége is elengedhetetlen. A legfrissebb kutatások alapján az internet csillaga, a Google vezet a használók megtartásáért folytatott küzdelemben, de jól állnak a kozmetikai cégek is.
A Google második éve szerepel az élen a fogyasztói hűséget és bevonódást vizsgáló kutatásban, amely 374 márkát vizsgált 26 ezer fogyasztó megkérdezésével. Az eredmények szerint elsősorban az innováció, a kreativitás és a fogyasztó központú szemlélet járulnak hozzá az internetes óriás sikeréhez. Nem a Google azonban az egyetlen márka, amelynek tartósan sikerült belopnia magát a fogyasztók szívébe.
A kutatás tizenegy éve alatt hat alkalommal az Avis hozta el az első helyet, s most a márka a második pozíciót tudta megszerezni. Eközben a rivális Hertz a 87. helyről a 13.-ra lépett előre. Mindkét autókölcsönző sikerét a felmérés szerint a szolgáltatások megújítására való képesség biztosítja az ügyfélhűség területén.
A kozmetikumok idén szerepeltek első alkalommal a felmérésben. Különösen érdekes az iparág, ha azt vesszük, hogy abban állandó harc folyik az újabb és jobb termékek előállításáért. A szektor cégei közül sokan jól is szerepeltek, s végül az első 25 közül 12 márka ebből a szegmensből került ki. A legjobban a Mary Kay (3.), a Maybelline (4.), az Estée Lauder (5.) és a Clinique (8.) szerepelt. A szakértők szerint ebben a szektorban elsősorban az az érzelmi kötődés játszik fontos szerepet, amely a nők és kedvenc szépségipari termékeik között kialakul. A kozmetikai cégek olyan marketinggel építik a fogyasztói hűséget, amely inkább épít a reményekre, mint a tényekre.
Vannak olyan szektorok, amelyek már erőteljesen megérezték a gazdasági válság hatásait. Így nem teljesítenek jól a magasabbra pozícionált szállodaláncok sem: a Fairmont Hotels a 10. helyről a 28.-ra esett vissza, a Hyatt a 8. pozíció után a 32.-et foglalhatja csupán el, míg a Marriott negyven helyet zuhant, s most az 55. pozíciót foglalja el. Érdekesség, hogy a Hilton megőrizte az 53. helyet és a Ritz csak öt helyet csúszott vissza.