Ezen balhézott össze a Lidl és a Tesco
Perre megy a két multinacionális üzletlánc, mert a Lidl logója elemeinek ellopásával vádolja a brit Tescót.
Perre megy a német alapításaú Lidl élelmiszer-üzletlánc a Tesco ellen, ugyanis állításuk szerint
a Tesco lemásolta logójuk egyes elemeit, hogy a Clubcard hűségkártya-programját reklámozza.
A Retail Gazette híre alapján a Napi.hu azt közölte, a Lidl 2,35 millió fontot, azaz 1,1 milliárd forintot követel a Tescótól, a bíróságtól pedig azt kérik, tiltsa el a Tescót attól, hogy négyzet alakú, kék háttéren, sárga körben szerepeltesse a logóját, ez az elem ugyanis először a Lidl sárga emblémája mögött jelent meg, hiszen végleges formájában a birt diszkontláncnál ez csak a piros szegély hiányában, és a szövegben különbözik a Lidlétől.
A németek érvelése szerint a Tesco a logót a Clubcardra szándékosan másolta le elemeiben, ezzel azt a hatást akarja kelteni, mintha a jó ár-érték arányú Lidl programjáról lenne szó. Mindehhez még egy piackutatást is készítettek, amiből az derül ki, a háttér még a felirat nélkül is először a Lidl-t juttatja az emberek eszébe.
(Kiemelt kép: Budapest, Ferenciek tere, 2020. december 5. Bevásálók a LIDL-nél. Fotó: Pozsonyi Roland/168.hu)