A Lidl segítségével léphetnek szintet a magyar beszállítók

Az exportlehetőségekről tartott beszállítói fórumot Budapesten a Lidl Magyarország és a HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökség. A rendezvényen az áruházlánc a magyar vállalkozásoknak nyújtott részletes tájékoztatást arról, hogyan válhatnak a Lidl beszállítóivá, illetve milyen lehetőségeik vannak arra, hogy termékeik a külföldi Lidl-áruházakba is eljussanak.

2024. október 30., 14:17

Szerző:

Az eseményt Bihari Katalin, a Külgazdasági és Külügyminisztérium külgazdaság fejlesztéséért felelős helyettes államtitkára nyitotta meg, aki hangsúlyozta, hogy a Külgazdasági és Külügyminisztérium és a HEPA elkötelezett a magyar vállalatok külpiaci jelenlétének támogatása iránt. Kiemelte, hogy hasonló üzleti fórumok megrendezésével a célunk, hogy kapcsolatépítési lehetőséget biztosítsunk a magyar piaci szereplők részére. A Lidl beszállítói fórumon résztvevő vállalatok túlnyomó része az élelmiszeripar képviselője, amely ágazat hangsúlyos szerepet tölt be az exportunkban.

Személyes konzultáció 

Jenei Gábor, a HEPA vezérigazgatója beszédében kiemelte: „a magyar vállalkozások nemzetközi versenyképességének fokozása érdekében elengedhetetlen, hogy közösen dolgozzunk a hazai termékek külpiaci sikeréért. A mai fórum eredményeként magyar vállalkozások a Lidl nemzetközi beszállítói hálózatába bekerülve komoly külpiaci jelenlétre is szert tehetnek.” A rendezvényen személyes konzultációs lehetőséget biztosítottak a potenciális beszállítóknak, akik bemutathatták a termékeiket és megvitathatták a lehetséges együttműködési lehetőségeket az áruházlánc beszerzőivel és a HEPA képviselőivel. 

Közel 170 magyar cég termékeit viszik 28 országba

Az idén 20 éves Lidl Magyarország életében kiemelt szerepet játszanak a magyar termékek: egyrészt a vállalat közel 500 magyar beszállítóval működik együtt és több mint 4500 kiváló minőségű hazai terméket kínál. Másrészt a Lidl a magyar termékek exportját is segíti: jelenleg mintegy 170 magyar beszállító termékeit exportálják 28 ország Lidl áruházaiba.

„Lidl a magyar beszállítókért”

Harcz Ádám, a Lidl beszerzési és marketing igazgatója elmondta: „Piacvezető vállalatként és a HEPA-val való partnerség részeként elkötelezettek vagyunk a magyar beszállítók és termékeik támogatása mellett, stabil, hosszú távú együttműködést kínálunk nekik. Az exporttal ráadásul szintet léphetnek partnereink, ami tovább fokozhatja versenyképességüket.” A Lidl Magyarország 2013-ban indította el a „Lidl a magyar beszállítókért” programot, amelynek célja, hogy növelje a hazai termékek arányát a kínálatban és támogassa a magyar termelőket mind hazai, mind nemzetközi szinten. A beszállítók támogatásán túl a Lidl kiemelt feladatának tekinti, hogy hozzájáruljon a magyar agrárium, a magyar gazdaság sikereihez. Ennek részeként 2016-ban a HIPA-val, majd 2022-ben a HEPA-val kötött együttműködési megállapodást.

(Kiemelt képünk illusztráció, Fotó: Lidl)