A Lidl segítségével léphetnek szintet a magyar beszállítók

Az exportlehetőségekről tartott beszállítói fórumot Budapesten a Lidl Magyarország és a HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökség. A rendezvényen az áruházlánc a magyar vállalkozásoknak nyújtott részletes tájékoztatást arról, hogyan válhatnak a Lidl beszállítóivá, illetve milyen lehetőségeik vannak arra, hogy termékeik a külföldi Lidl-áruházakba is eljussanak.

2024. október 30., 14:17

Szerző:

Az eseményt Bihari Katalin, a Külgazdasági és Külügyminisztérium külgazdaság fejlesztéséért felelős helyettes államtitkára nyitotta meg, aki hangsúlyozta, hogy a Külgazdasági és Külügyminisztérium és a HEPA elkötelezett a magyar vállalatok külpiaci jelenlétének támogatása iránt. Kiemelte, hogy hasonló üzleti fórumok megrendezésével a célunk, hogy kapcsolatépítési lehetőséget biztosítsunk a magyar piaci szereplők részére. A Lidl beszállítói fórumon résztvevő vállalatok túlnyomó része az élelmiszeripar képviselője, amely ágazat hangsúlyos szerepet tölt be az exportunkban.

Személyes konzultáció 

Jenei Gábor, a HEPA vezérigazgatója beszédében kiemelte: „a magyar vállalkozások nemzetközi versenyképességének fokozása érdekében elengedhetetlen, hogy közösen dolgozzunk a hazai termékek külpiaci sikeréért. A mai fórum eredményeként magyar vállalkozások a Lidl nemzetközi beszállítói hálózatába bekerülve komoly külpiaci jelenlétre is szert tehetnek.” A rendezvényen személyes konzultációs lehetőséget biztosítottak a potenciális beszállítóknak, akik bemutathatták a termékeiket és megvitathatták a lehetséges együttműködési lehetőségeket az áruházlánc beszerzőivel és a HEPA képviselőivel. 

Közel 170 magyar cég termékeit viszik 28 országba

Az idén 20 éves Lidl Magyarország életében kiemelt szerepet játszanak a magyar termékek: egyrészt a vállalat közel 500 magyar beszállítóval működik együtt és több mint 4500 kiváló minőségű hazai terméket kínál. Másrészt a Lidl a magyar termékek exportját is segíti: jelenleg mintegy 170 magyar beszállító termékeit exportálják 28 ország Lidl áruházaiba.

„Lidl a magyar beszállítókért”

Harcz Ádám, a Lidl beszerzési és marketing igazgatója elmondta: „Piacvezető vállalatként és a HEPA-val való partnerség részeként elkötelezettek vagyunk a magyar beszállítók és termékeik támogatása mellett, stabil, hosszú távú együttműködést kínálunk nekik. Az exporttal ráadásul szintet léphetnek partnereink, ami tovább fokozhatja versenyképességüket.” A Lidl Magyarország 2013-ban indította el a „Lidl a magyar beszállítókért” programot, amelynek célja, hogy növelje a hazai termékek arányát a kínálatban és támogassa a magyar termelőket mind hazai, mind nemzetközi szinten. A beszállítók támogatásán túl a Lidl kiemelt feladatának tekinti, hogy hozzájáruljon a magyar agrárium, a magyar gazdaság sikereihez. Ennek részeként 2016-ban a HIPA-val, majd 2022-ben a HEPA-val kötött együttműködési megállapodást.

(Kiemelt képünk illusztráció, Fotó: Lidl)

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) bejelentette, hogy 2025 júniusától új forintbankjegyek kerülnek forgalomba, amelyek korszerűbb biztonsági elemekkel és megújult designnal rendelkeznek majd. Az új pénzen Varga Mihály frissen kinevezett jeybankelnök aláírása lesz.