Meghódították Németországot a kínai villanyautók

Egyre nagyobb kihívás éri a német autóipart: az előző év azonos időszakához képest több mint háromszorosára ugrott a kínai elektromos autók részesedése a német piacon. 

2023. május 14., 10:15

Szerző:

Az előző év azonos időszakához képest több mint háromszorosára, 7,8-ról 28 százalékra ugrott a Kínából származó elektromos autók részesedése saját szegmensükben, a német piacon, az idei első negyedévben. A tendencia komoly aggodalomra adhat okot a helyi gyártóknak, mert mint kitűnik, egyelőre nem tudnak lépést tartani az ázsiai dömpinggel – írja az Automotive News Europe nyomán a Telex.

A Németországban népszerű kínai autómárkák közül, az eredetileg Volvóval azonos tulajdonoshoz tartozó Lynk & Co érte el a leglátványosabb növekedést, hiszen márciusban 356 százalékkal 429 darabra növelte eladásait tavaly márciushoz képest, de mögötte ott az eredetileg brit MG is, amely 271 százalékos növekedés után több mint kétezer új autót adott el. Eközben a német kínálatban ott van már a Great Wall (164 db) és a Nio (122 db) is. Ez utóbbi különlegessége, hogy autóinak akkumulátora gyorsan cserélhető az erre felépített állomásokon, így a tulajdonosoknak nem kell a töltési idővel számolniuk.

A DIW kutatóintézet tavaly decemberi felmérése szerint Németország és az Európai Unió kilencven százalékban kínai ritkaföldfém-forrásokra származik saját akkumulátor- illetve szélerőmű-gyártása során, de Európa vezető gazdasága igyekszik a jövőben csökkenteni függőségét Kínától.

A harmadik negyedévben is csúcsra járatták a takarékoskodást a magyarok: 106,19 ezer milliárd forintot tettek félre szeptember végén különböző pénzügyi eszközökben. A devizás befektetések újra csúcsokat döntöttek: több mint 2000 milliárd forintnyi vagyont tartanak a magyar lakossági befektetők külföldi bankbetétekben.

2024. november 19., 09:51

A hétfő délelőtti 410-es euró árfolyam a lélektani határt súrolta, ám hétfő estére összeszedte magát a forint, így kedden már 406 forint alatt tudunk eurót váltani.