Meghódították Németországot a kínai villanyautók
Egyre nagyobb kihívás éri a német autóipart: az előző év azonos időszakához képest több mint háromszorosára ugrott a kínai elektromos autók részesedése a német piacon.
Az előző év azonos időszakához képest több mint háromszorosára, 7,8-ról 28 százalékra ugrott a Kínából származó elektromos autók részesedése saját szegmensükben, a német piacon, az idei első negyedévben. A tendencia komoly aggodalomra adhat okot a helyi gyártóknak, mert mint kitűnik, egyelőre nem tudnak lépést tartani az ázsiai dömpinggel – írja az Automotive News Europe nyomán a Telex.
A Németországban népszerű kínai autómárkák közül, az eredetileg Volvóval azonos tulajdonoshoz tartozó Lynk & Co érte el a leglátványosabb növekedést, hiszen márciusban 356 százalékkal 429 darabra növelte eladásait tavaly márciushoz képest, de mögötte ott az eredetileg brit MG is, amely 271 százalékos növekedés után több mint kétezer új autót adott el. Eközben a német kínálatban ott van már a Great Wall (164 db) és a Nio (122 db) is. Ez utóbbi különlegessége, hogy autóinak akkumulátora gyorsan cserélhető az erre felépített állomásokon, így a tulajdonosoknak nem kell a töltési idővel számolniuk.
A DIW kutatóintézet tavaly decemberi felmérése szerint Németország és az Európai Unió kilencven százalékban kínai ritkaföldfém-forrásokra származik saját akkumulátor- illetve szélerőmű-gyártása során, de Európa vezető gazdasága igyekszik a jövőben csökkenteni függőségét Kínától.