Elvertünk néhány milliót az Andrássyn
A karácsonyi készülődés közepette hajlik az ember az abszurd álmodozásra, milyen jó lenne egy végtelenített bankkártya… Gyermeteg ötlet, mégis eljátszottunk vele. Végigsétáltunk az Andrássy úton, és úgy szemlélődtünk a luxus sugárúton, mintha bármit megvehetnénk. Megfontolt, körültekintő nézelődés közepette sikerült néhány milliót elkölteni - gondolatban.
Első utunk az Opera közvetlen szomszédságában álló francia Louis Vuittonhoz vezetett. Természetesen szélesre tárja egy úr előttünk az ajtót, mintha egy luxus szállodába térnénk be. A boltban az első másodpercekben eldől egy Weekender nevű táska sorsa. Piros, narancssárga, sárga, fehér színorgiáját egy amerikai pop- art művész Richard Prince tervezte. Limitált széria, nyári viselet, 585 ezerért. Mivel komoly táska is kell, ezért egy padlizsánlila lakkbőr (360 ezer) és a hozzávaló öv, pénztárca is jó lenne. A mindennapi rohanáshoz egy csokibarna, hatalmas méretű marhabőr kézitáska illene a legjobban, ha lenne rá 700 ezer forintunk. Rövid fejszámolás után elkészítjük a számlát, 1 millió 865 ezer forintra lenne szükségünk az álomtáskák megszerzéséhez.
Gucci: A legdrágább csizma már elfogyott
Sebaj, menjünk az olasz Gucciba, nézzünk ott is körbe. Belépéskor roppant izgalmasnak tűnnek valami apró szövet-kütyük, amikről gyorsan kiderült, hogy macska, kutya formájú kulcstartók. Az egyes állatoknak még nevük is van – és ki hinné – 20-30 ezer forintért nagyon kelendőek. A bolt vezetője készségesen végigvezet a négy egységből álló bolton és sajnálkozik, hogy a legdrágább csizma már elfogyott. A fekete bőr lábbeli combközépig ér és 340 ezer forintért kapható. Népszerű továbbá az uniszex csizma, ami a férfi és a női részlegben is megtalálható. Olyan mint egy lovaglócsizma, a sarok környékén egy tucatnyi szegeccsel. Ezek valamivel olcsóbbak, 217 ezerbe kerülnek. A cipőkre rácsodálkozva megtudhatjuk, hogy jövő tavasszal és nyáron a divatimádók magasított talpú szandálokon fognak botladozni. Innen is egy táskával és egy hozzávaló cipővel távoznánk, ha megtehetnénk. Nyers színű marhabőr és az ugyanolyan motívumokkal díszített cipő jönne velünk megközelítően fél millió forintért. Ráadásul jótékonykodnánk is, mert ennek a termékcsaládnak minden egyes eladott darabja után a Gucci az ár egy negyedét az Unicef számlájára utalja 2009. január 31-ig.
Kettő az egyben Tag Heuer
A világhírű svájci óragyártó december elején nyitotta meg üzletét. Érdekes, hogy egészen a közelmúltig a gyártó nem tartotta szükségesnek, az önálló márka boltok nyitását. Úgynevezett multi-brand boltokban árulták időmérőiket. Európában összesen három boltjuk létezik. Londonban a budapesti előtt két héttel nyílt egy, továbbá Moszkvában üzemel egy másik.
– A butik nyitása a merész üzleti elképzeléseket is igazolta az elmúlt hetekben – válaszolta érdeklődésünkre a bolt vezetője, aki fehér kesztyűt húzott, hogy megmutassa a vitrinekben csillogó szerkezeteket. A Formula 1 szériájának egyik női óráját 120 darab magas tisztaságú gyámánttal 600 ezerért viselhetnénk a karunkon. Ha azonban egy igazi presztízs órát szeretnénk venni férfi hozzátartozónknak, akkor a 4 millióért rendelhető Grand Carrera lenne a legjobb választás. Minden darabhoz kronométer tanúsítvány is jár, ami egy hivatalos minősítő intézet igazolása arról, hogy az óra maximum 4-6 másodpercet késhet az idők során. Ettől függetlenül nem ez a kedvencünk, hanem egy „robosztus szerkezet”, Sixty-nine elnevezéssel. Azért hívják 69-nek mert az óra 2:1 ben szerkezetű. Egy elmés megoldással változtatható a modell, egyik felülete egy klasszikusan szép mechanikus karóra. Ha megfordítjuk, teljesen más design, egy digitális kijelzős kvarc óra vonzza a tekintetet. Semmiképpen sem hagynánk a boltban – ha tehetnénk – ám 1 millió 200 ezer forintunk bánná.
Tous: ékszer, ugyanaz másképp
A spanyol ékszerbolt hálózat, a Tous láncai, gyűrűi, fülbevalói leggyakrabban ezüst, arany, bőr és drágakövek felhasználásával készülnek. Jellemző, hogy egy szép formát elkészítenek drága és sokkal olcsóbb kivitelben is. Egy fekete csiszolt onix köves gyűrű, brill kövekkel kirakva, fehér arany foglalatban 750 ezer forintért kapható. Ugyanaz a csiszolt onix kő, brillek nélkül, ezüst gyűrűben, huszadannyiért, 30 ezerért megvehető. Az eladók nagyon készségesek voltak, a 3 millió 600 ezer forintos fehérarany karperecet is megmutatták, ami ugyancsak brillek sokaságát csillogtatta. Az igazán mutatós választékból egy hosszú nyaklánc lenne a kiválasztott. A lánc végén egy kicsi ezüst gömbbel, mindössze félszázezer forintért.
Burberry: ruhák hétszámjegyű összegért
A fárasztó nézelődés utolsó állomásaként beugrottunk még az angol Burberry-be. A háromszintes bolt legfelső emeletén találtunk rá a csodálatos almazöld selyemruhára, derékon övvel, érdekes csavarásokkal a ruha anyagában. Az árcédulán a számokat nem tagolták hármas csoportokba, így elsőre nem világos, hogy hat vagy hétszámjegyű fizetnivalóval állunk szembe. A sorjázó nullák azonban 1 millió 200 ezret mutatnak, amiképp a fogas következő vállfáján lévő kabát ára is. Gyorsan keresünk egy másik kedvencet, egy magassarkú fekete gumicsizmát, ami páratlanul eredeti. Az ára sem csillagászati, csak ötszámjegyű, 70 ezer forint. Bevásárló körútunk végeztével megállapítottuk, hogy a drága boltok tele voltak magyar és külföldi vásárlókkal. Nem úgy tűnt, hogy fontolgatnák, mi mennyibe kerül. Lehet, hogy az elemzőknek igaza van? Aki a luxust általában megengedheti magának, az a válságban is luxus cikket vásárol.