Nagy munkába kezdenek az M3-ason: összeomlik az egész közlekedés?

Problémába ütköztek az MKIF munkatársai az M3-as autópálya egyik szakaszán, amit azonnal ki kell javítaniuk.

2025. április 30., 09:44

Szerző:

Sérült alapréteget találtak az MKIF munkatársai az M3-as autópálya országhatár felé tartó oldalán Mezőszemere térségében, a 118-126-os kilométerek között, ezért itt a felső kopó és az alatta lévő kötőréteg felmarása után az alapréteget is marni és cserélni kell – közölte az MKIF Zrt. a Fecebookon. A munkát eredetileg úgy tervezték, hogy a hosszú hétvégére megnyitják majd a két sávot a határ irányába, de a munkálatok miatt erre nem kerülhet sor. Hozzátették, mivel továbbra is csak egy sávon lehet majd közlekedni, ezért torlódások és dugók várhatók. Az összességében 20-25 centiméter vastagságú útburkolatrétegek cseréje a hosszú hétvégén a május 1-jei ünnepnapot kivéve, mindhárom napon zajlik majd. 

Kátyúba hajtott az M3-as autópályán? Erre számíthat

Ahogyan azt korábban megírtuk, a kátyús utak komoly veszélyeket rejtenek magukban. Az útburkolat hibái miatt veszélyesebbé válhat a közlekedés, nagyobb esély van a balesetekre. Emellett jelentős anyagi károkat is okozhatnak, mivel egy-egy sérülés akár az autót is károsíthatja. A következő időszakban fokozott veszélyt jelentenek a hazai autósok számára, különösen az okoz problémát, hogy a veszélyes úthibák okozta káresemények miatti kártérítési igényeknek csupán mintegy felét fogadják el az illetékes útkezelők. 

A kátyúkból fakadó károk jelentős része amúgy defekt, az ilyen esetek egy részében a felnit is javítani kell. De az is gyakori, hogy sérül a futómű, ezért azt is cserélni kell, sőt, szélsőséges esetekben személyi sérüléssel jár a baleset, és a kár akár milliós nagyságrendű lehet. Abban az esetben, ha az autósnak nincs kátyúbiztosítása, a kárt az illetékes útkezelőnél kell bejelenteni. Ha a sérülés lakott területen kívül történik, akkor ez a Magyar Közút Nonprofit Zrt, lakott területen belül pedig az adott önkormányzat megfelelő szerve, illetve Budapest fő- és tömegközlekedési útjain a Budapest Közút Zrt. az illetékes.

Fontos tudni még, hogy a legtöbb esetben a nem megfelelően dokumentált kártérítési igényeket utasítják el, de azoknak sem térítik meg a kárt, akik olyan helyen szenvedtek sérülést, amely úthibára figyelmeztető jelzőtáblával ellátott szakaszon történt. A tapasztalatok szerint, jellemzően a kárigényt bejelentők felét utasítják el.

(Kiemelt képünk illusztráció. Forrás: âmine sarıgül / Pexels)