Bajba kerülhet a nyaralása, ha itt foglalta a szállást, repülőjegyet
Felszámolási eljárás indult a főleg repülőjegyek, szálláshelyek és utazási csomagok értékesítésének közvetítésével foglalkozó német Unister cégcsoporthoz tartozó több cég ellen – jelezte a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH).
A felszámolási eljárás a
www.fluege.de, a www.vlucht24.nl, a www.fly.co.uk, a www.vuelo24.esés a www.hotelreservierung.deweboldalakat üzemeltető (UNISTER TRAVEL Betriebsgesellschaft mbH), a www.ab-in-den-urlaub-deals.dehonlapot üzemeltető (a U-Deals GmbH), a www.airline-direct.de oldalt üzemeltető (Travel Viva GmbH), valamint a www.urlaubstours.deoldalon utazási csomagokat értékesítő (Urlaubstours GmbH) vállalkozásokkal szemben indult.A felsorolt német cégek többsége csak közvetítőként vett részt a weboldalakon kínált repülőjegyek, szálláshelyek lefoglalásában, így aki a kérdéses weboldalakon keresztül vásárolt, utazás előtt mindenképpen nézzen utána, hogy a repülőjegy árát vagy a szálláshely díját a szolgáltató (légitársaság, szálláshely) vagy a közvetítő cég vonta le. Amennyiben ugyanis a kifizetés a közvetítő német cég részére történt, elképzelhető, hogy az már nem jutott el légitársasághoz vagy szálláshelyhez, ezáltal előfordulhat, hogy nincs érvényes foglalásunk.
A foglalásunkkal, annak érvényességével kapcsolatban javasolt közvetlenül a légitársaságnál vagy a szálláshelynél is még elutazás előtt érdeklődni – javasolta a fogyasztóvédelmi hatóság.
Hozzátették: ugyanez vonatkozik a
www.ab-in-den-urlaub-deals.deoldalon értékesített utazási voucherre is, mivel előfordulhat, hogy a közvetítő által kiállított utazásra jogosító utalvány értéke a szálláshely felé nem lett kifizetve, így azt a helyszínre érkezve nem lehet majd beváltani, és ekkor szembesülünk azzal, hogy a szálláshely a szállásdíj ismételt kifizetését kéri majd. A fogyasztóvédelmi hatóság azt javasolja, hogy a kellemetlen meglepetések elkerülése érdekében még utazás előtt vegyük fel a kapcsolatot a szálláshellyel és érdeklődjünk az utazási voucher elfogadásával kapcsolatban.A felsorolt honlapok jelenleg is működnek, emiatt az NFH azt tanácsolja a magyar fogyasztók számára, hogy körültekintően járjanak el, hiszen egy esetleges kedvező díjú foglalás ellenére a későbbiekben felmerülő anyagi kár utólagos érvényesítése rendkívüli nehézséggel járhat a felszámolás alá került cégekkel szemben.
Fogyasztói tanácsadásért a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság szervezetében működő Európai Fogyasztói Központ Magyarországhoz az e-mail címen lehet fordulni.
(Az Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság
teljes közleménye itt olvasható.)