Agresszív nyomulás: durvul a gázháború Magyarországon
Egyre jobban elmérgesedik a viszony az egyetemes gázszolgáltatók és az Emfesz Kft. között. Számos panasz érkezik a kisfogyasztóktól, hogy az Emfesz üzletkötői hamis információkkal, etikátlanul, a lakosságot félrevezetve próbálják rábeszélni az érintetteket a szolgáltatóváltásra – mondta a Napinak Győrösi Pál, a Tigáz sajtószóvivője.
Bár a teljes számlán szereplő összegből ígérnek 8 százalékos kedvezményt, a végösszegre vetítve lényegesen kisebb lehet a megtakarítás, már ha egyáltalán lesz. Arról ugyanis elfelejtik tájékoztatni a fogyasztót – állítja Győrösi –, hogy például ezzel az átszerződéssel kizárják magukat az önkormányzati szociális támogatásból, így akár magasabb is lehet a rászorultak végszámlája. Hozzátette, hogy bár a Tigáz területén már néhány ezer fogyasztót sikerült átcsábítani, legalább 50 százalékuk egy-két hónap után jelentkezett, hogy visszatérne.
Kovács Richárd marketingvezető szerint hasonlóak a Főgáz tapasztalatai is. Kutas István, az E.ON médiakapcsolati vezetője szintén jelezte, a csoport működési területéről rendszeresen kapnak fogyasztói panaszokat az Emfesz üzletkötőinek agresszív nyomulásáról, amiről tájékoztatták is a kft.-t. A Magyar Gázipari Egyesülés keretein belül is igyekeznek fellépni, ám eddig nem sok sikerrel.
Nem lehet tagadni, hogy előfordulnak ilyen visszás esetek az üzletkötők munkájával kapcsolatosan, de a panaszok száma csak egy százalék körül mozog – reagált Gallyas Igor, az Emfesz kommunikációs szakértője. Jelenleg mintegy 120 ezer lakossági ügyfele van a cégnek, és előfordulnak visszalépések is az egyetemes szolgáltatásba, de nem jelentős számban. Az észrevételeket minden esetben kivizsgálják, és azonnal megválnak azoktól az üzletkötőktől, akik ellen jogos panasz érkezik – mondta a Napi Online-nak Gallyas.