Kevesebb előfizető, több reklám – jönnek a hirdetések a Netflixre
Muszáj lépnie a Netflixnek, ha tartani akarják a bevételi számokat.
Beismerten előfizetőket (így bevételt) veszített a Netflix, így a régi, jól bevált recepthez nyúlt: beveti a hirdetéseket. Azért nem eszik annyira forrón a kását, ugyanis még az ilyen előfizetésnél is lesznek kivételezett filmek, sorozatok – írja a Bloomberg alapján a Hvg.hu.
Egyelőre nem tűnik megállíthatónak az elvándorlás
Az elmúlt negyedévben 1,3 millióan pártoltak el a Netflixtől legnagyobb régiójában, az Egyesült Államokban és Kanadában, és egyáltalán nem biztos, hogy megállítható az elvándorlás. Bevételre viszont szükség van, ezért a streaming szolgáltató a jövő év elejétől bevezetne egy újfajta csomagot, amire valamivel kevesebbet kellene áldozni, mint a mostani fizetős csomagra, cserébe viszont megjelennének a reklámok.
Az jó hír, hogy a szolgáltató egy olcsóbb csomagot is kínál az emelkedő áraktól megriadt felhasználók számára, azonban a felhasználók viszont olyanok, hogy nem kedvelik a reklámokat, ezért a Netflix terve is sokakat bosszantott. Most azonban kiderült, lesznek benne enyhítések.
A Bloomberg úgy tudja, nem lesznek hirdetések az eredeti, gyerekeknek szánt tartalmakban, illetve az eredeti új tartalmaknak, legalábbis egy ideig. Ez segíthet a Netflix új filmjeinek streamlésiszám-növelésében, amennyiben tudatja, hogy mennyi ideig hirdetésmentes egy-egy film.
A Netflix hirdetésekkel támogatott szintjét eredetileg 2022 végén tervezték bevezetni az Egyesült Államokban, azonban a Bloomberg forrásai úgy tudják, ez most 2023 elejére tolódott, a kínálat tervezése még korai szakaszban van.
Becslések szerint a Netflix évente 3-4 milliárd dollár közötti bevételt generálhat a hirdetéseladásokon keresztül, így azonnal az egyik legnagyobb szereplővé válhat az online videós piacon.
(Kiemelt kép: Chona Kasinger / Bloomberg)