Döbbenet
Az egész úgy kezdődött, hogy egy család elveszítette a kisbabáját, s hogy az anya traumáját enyhítsék, egy élethű, műanyag babával pótolják a halott a gyermeket. Eddig akár a gyászfeldolgozásról is szólhatna a Servant című, 2019-ben rajtolt sorozat, amelyet M. Night Shyamalan (Hatodik érzék, A falu, Széttörve, Idő) felügyel, ami nemcsak a minőségre, hanem arra is biztosíték, hogy többről van itt szó, mint puszta gyászterápiáról.
Nem tévedtünk: nemcsak az van, hogy dadát hívnak a terápiás babához, hanem egyszer csak hopp, abból igazi csecsemő lesz, a család halottnak hitt, Jericho nevű gyermeke. A Servant első évada erre a misztikus rejtélyre épített, miközben gasztrohorror és groteszk humor vegyült az éjsötét családi drámába. A második évad alatt sem billent meg a léc, abban a fiatal dada mágikus ereje és egy titokzatos szekta került a középpontba, most meg itt a harmadik szezon, ami tovább tágítja a sztori horizontját, mélyíti a karaktereket, miközben az egész megmarad egy kamaradrámának: szinte minden jelenet a házban játszódik. A szűk térhez szűk játékidő dukál: az epizódok (évadonként tíz) félóra körül mozognak. Jót tesz ez a rövid játékidő a thrilleri feszültségnek, és nem hagy lehetőséget az üresjáratnak sem. Végig feszes, pergő részeket produkál a széria, így könnyedén lemaradhatunk egy fontos gesztusról vagy eseményről, ha pár pillanatra félrenézünk. Mindehhez már a rezdülések szintjén is remek színészi játék társul, kiemelni nem is nagyon van kit, egységes a nívó, talán annyit érdemes megjegyezni, hogy Rupert Grint (a Harry Potter-filmek Ronja) kegyetlenül jó színésszé érett.
Az egész évad alatt érezhető, hogy iszonyú tempóban sodródtunk valami elkerülhetetlen és brutális végkifejlet felé, amit azonban már csak az utolsónak ígért, negyedik évadban láthatunk, most be kell érjük egy olyan cliffhangerrel, ami jó ideig arcunkon hagyja a döbbenetet.đĐ
(Servant, 30x30 perc, Apple Tv+)