Önvédelmi oktatással keményítenek be a légiutaskísérők az agresszív utasok ellen
Túlzottan elszaporodtak a támadások ellenük.
Elegük lett az amerikai légiutaskísérőknek, hogy egyre több az agresszív utas, ezért a közlekedésbiztonságért felelős hatóság (Transportation Security Administration) beindította a légiutaskísérők önvédelmi képzését. A légiutaskísérőket az oktatáson felvértezik az önvédelem leghatékonyabb módjával, vagyis: hogyan tudják a verbálisról már fizikaira váltó erőszakot elhárítani, szükség esetén pedig legyűrni az utast – írta meg az iho.hu nevű szakportál a CNN-re hivatkozva.
Az oktatásra azután kezdtek fókuszálni a rendfenntartó szervek, hogy egy az idei évben eddig 500(!) százalékkal nőtt azoknak az utasoknak a száma, akik repülés közben valamiképp konfliktusba kerültek a személyzettel. Az esetek jelentős része tette szükségessé rendfenntartók közbelépését. A sztyuvik szerint a pandémia nagyobb feszültséget hozott az utasoknak. Azok a légiutaskísérők,, akik elvégzik a tanfolyamot, nem csak hogy megfelelő mozdulatokat sajátítanak el, amelyek szűk helyen is hatásosak, hanem sokkal több önbizalommal képesek szembenézni az agresszív utasokkal a fedélzeten, és így inkább sikerülhet elkerülni, hogy a konfliktus eldurvuljon.
A sztyuvik szerint egyre több az eleve frusztrált ember a fedélzeten. Kiemelték: sokan akkor kapnak össze a személyzettel, amikor nem fér be a túl nagy kézipoggyászuk a rekeszekbe. Tegyük hozzá, természetesen az ital, párosítva az alacsonyabb nyomással, kiszámíthatatlanná tehet egyeseket. A pandémia sokak szerint rossz hatással van az emberekre, mindenki ingerültebb van, aki hosszú idő után most kényszerült vagy most nyílt lehetősége először repülni. van, aki azért feszült, mert fél a repüléstől, és van, aki eleve nem tolerálja azt a helyzetet, hogy egy repülőgép fedélzetén egy vajmi törékeny hölgytől is el kell fogadnia az utasításokat.
(Kiemelt kép: Légiutaskísérő utasokkal beszél a Corendon Schopholból Burgaszba tartó járatán 2020. június 26-án. Fotó: Jeffrey Groeneweg / ANP/AFP)