Leállt a net, kitört a káosz kenguruföldön

Több mint 10 millióan maradtak telefon- és internetkapcsolat nélkül szerdán Ausztráliában, miután megmagyarázhatatlan üzemzavarok sújtották az ország egyik legnagyobb távközlési vállalatát.

2023. november 8., 12:00

Szerző:

Az Optus telefonszolgáltató közölte, hogy igyekszik felkutatni és kijavítani a hibákat, amelyek kiiktatták az elektronikus fizetési rendszereket és megzavarták a segélyszolgálatok telefonvonalait. „Semmi jel nem utal arra, hogy a szolgáltatás kiesése hackertámadás vagy kibertámadás eredménye lett volna” – közölte a vállalat vezérigazgatója az ABC nemzeti műsorszolgáltató érdeklődésére.

„Csapatunk továbbra is minden lehetőséget megvizsgál. Számos hipotézisünk volt, és ezek mindegyike, amelyeket teszteltünk, és amelyekhez új intézkedéseket hajtottunk végre, nem oldotta meg az alapvető problémát” – idézi Bayer Rosmarint az MTI beszámolója nyomán a 24.hu. Az ausztrál kormány közölte, hogy a mobil- és vezetékes telefonok, valamint a szélessávú internet is érintett volt.

Melbourne városában a csúcsforgalom kaotikus volt, miután egy „kommunikációs hiba” megzavarta a vasúti közlekedést – jelentette a Metro Trains Melbourne vasúttársaság. „Azon dolgozunk, hogy a lehető leghamarabb helyreállítsák a szolgáltatásokat” – mondta az Optus szóvivője, hozzátéve, hogy az Optus őszintén elnézést kér ügyfeleitől.

Michelle Rowland ausztrál kommunikációs miniszter szerint az Optus üzemzavarát a vállalat hálózatának egy „alapvető” részében bekövetkezett „súlyos hiba” okozta. Az üzemzavarok alig több mint egy évvel azután következtek be, hogy egy kibertámadás során több mint kilencmillió Optus-ügyfél személyes adatait lopták el.

(Kiemelt kép: egy férfi ellenőrzi a mobiltelefonját, miközben 2002. május 9-én elhalad egy Optus felirat mellett Sydneyben. Fotó: Greg WOOD / AFP)