Inkább két keréken és szabad levegőn, mint dugóban
Bécs megértőbb a kerékpárosokkal, mint például Budapest. Persze nem is tehet egyebet: ma már egymillió azoknak a száma, akik időről időre nyeregbe pattannak. A Város is tesz értük egyet s mást, például az elmúlt húsz évben ötszörösére növelte a kerékpárutak számát. A teljes hossz. 1135 kilométer, amely a város szívében, a Ringen még a nyáron további két kilométerrel, az új lakónegyedekben pedig összesen 25 kilométerrel bővül.
Azt persze senki sem állítja, hogy az autós boldog, amikor egyirányú utcán hirtelen a semmiből szembe találkozik egy biciklistával, és az sem öröm, ha leparkolva gyanútlanul kinyitja a kocsi ajtaját, és telibe talál egy mellette szabályosan elhúzó kerékpárost (akit a visszapillantó tükör holtterében aligha vehetett észre). És az sem a gyalogos álma, ha a járdán keskenyebb a neki jutó csík, mint a kerékpárosoké, akiknek felbukkanása gyakran megrémíti az ijedősebbeket.
Mégis, egyre többen látják be, mennyi előnye van ennek a járműnek. A közlekedési dugók elkerülése kétségkívül az egyik legfontosabb szempont, de eleget mondogatják az orvosok is, mennyivel egészségesebb ez a közlekedési mód. Népszerűsége növekedéséhez a városvezetés is hozzájárul. Most zárult például három és fél hónap után a Városháza Tervezési Műhelyében az a kiállítás, amely a kerékpározás ezernyi vonatkozását mutatta be, köztük a kapcsolódó fejlesztési terveket is. S hogy a vonzerő nagyobb legyen, hetenként egyszer próbautakra, workshopokba invitálták az érdeklődőket. A csütörtök délután volt a szolgáltató nap, ekkor lehetett (ingyen) biztonsági kódot gravíroztatni a járműbe, a témába vágó filmeket nézni, előadásokon okosodni. A bolhapiac is igen népszerű volt – 250 kerékpár cserélt gazdát. Aki számlát tudott bemutatni a vásárlásról, az kerékpárút- térképet kapott ajándékba. Ilyenből mellesleg 250 ezer példányt nyomatott a Város.
Ekkora érdeklődésre a rendezők sem számítottak, még a pódiumbeszélgetésekre is megteltek a széksorok, olyan sokan voltak kíváncsiak a biztonságról, a közlekedési szabályokról, a kerékpár gazdasági szerepéről, a közkölcsönzőkről, a kerékpáros huligánokról tartott előadásokra.
Ha kíváncsi rá, milyen jó dolguk van a kerékpározás bécsi híveinek, kattintson a Szervusz Ausztria