A MOL elemzi, kell-e szűkíteni az ársapkára jogosultak körét

Orosz András, a Mol kiskereskedelmi igazgatója szerint azonban semmi értelme felhalmozni az üzemanyagot.

2022. október 3., 11:21

Szerző:

 A MOL kiskereskedelmi igazgatója az RTL-nek elmondta, hogy folyamatosan monitorozzák a hazai fogyasztást, és a helyzetelemzéstől teszik függővé, hogy kell-e szűkíteni az olcsóbb, hatósági áras üzemanyagra jogosultak körét.

Teljesen felesleges üzemanyagot felhalmozni

Az időnként tapasztalható üzemanyaghiány oka Orosz szerint az, hogy  „az üzemanyagfogyasztás az idei évben többször is rekordokat döntött, de jelenleg is a korábbi átlagok feletti mennyiség fogy.” A MOL a kieső import miatt jóval nagyobb ügyfélkört lát el, az ország üzemanyag-igényének 80 százalékát fedezik. A cég a korábbinál nagyobb logisztikával igyekszik az üzemanyag-biztonságot ellátni. Orosz szerint, ha mindenki annyi üzemanyagot vesz, amennyire szüksége van, nem alakul ki ellátáshiány. Azok a kutak, akik korábban nem a MOL-tól szerezték be az üzemanyagot, és a kieső import miatt lettek ügyfelek, korábban csak az ígért mennyiség 25 százalékát kapták meg. Ezzel kapcsolatban Orosz kifejtette, hogy „a 25 százalékos korlátozás csak ezekre a partnerekre vonatkozik, akikkel a kieső import miatt szerződtünk, de a kiadható mennyiséget hétről hétre felülvizsgáljuk. Az ő esetükben van az, hogy korlátozottan tudjuk kielégíteni az igényeiket, hiszen a rendelkezésünkre álló üzemanyag-mennyiséget próbáljuk az ellátásbiztonság szempontjából a leghatékonyabban elosztani.”

(Kiemelt fotónk: Benzinkút, töltőállomás, kút, benzin, benzinár, dízel. Fotó: Szántai Edina/168.hu)

 

Fennállása huszadik évfordulójához érkezett az MVM Partner Zrt., Magyarország legnagyobb villamosenergia-nagykereskedője. Az elmúlt két évtizedben a társaság nagy utat bejárva és jelentős mérföldköveket elérve számos módon járult hozzá a magyar villamosenergia-rendszer ellátásbiztonságához és a rezsicsökkentés biztosításához.