Furcsa közlekedési táblák bukkantak fel magyar településeken, ezt jelentik

Több településen is új közlekedési táblák jelentek meg, eláruljuk, pontosan milyen szabályokat kell betartani.

2025. április 29., 13:04

Szerző:

Külföldön már régóta helyeznek az iskolákban úgynevezett „Kiss & Ride”, azaz „Puszi és Pá” táblákat. A közlekedési tábla magyarországi településeken is megjelent, azzal a céllal, hogy az iskolák környékén kisebb legyen a közlekedési káosz, írta meg a hvg.hu.

Erre utasít a közlekedési tábla 

A húsvéti szünet után új közlekedési szabályokat vezettek be Solymáron és Pilisszentivánon az iskolák környékén: csak annyi időre állhatnak meg az autósok, amíg a gyermek kiszáll a járműből – közölte a helyi önkormányzat. A cél a reggeli forgalmi dugók csökkentése, illetve a gyermekek biztonságosabb iskolába érkezésének biztosítása.

Solymáron a reggeli csúcsidőben tapasztalt közlekedési káosz miatt döntöttek a „Kiss & Ride”, azaz „Puszi és Pá” rendszer bevezetéséről. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy az iskolák közvetlen közelében tilos a hosszabb idejű megállás: a szülő nem szállhat ki az autóból, csak megállhat néhány másodpercre, amíg a gyermek kiszáll. A szabály betartására a helyi polgárőrség és rendőrség is figyel.

Az önkormányzat arra kéri a családokat, hogy az iskolatáskákat indulás előtt az utastérbe helyezzék, ne a csomagtartóba, így gyorsítható a kiszállás folyamata. Ha valaki mégis ki szeretne szállni az autóból, azt távolabbi, szabályos parkolóhelyen teheti meg. A szomszédos Pilisszentivánon ugyanezt az elvet követve egy humoros nevű, német nyelvű változatot vezettek be: „Kuss und Tschüss” amelynek gyakorlati betartását helyi településőrök segítik.

Bár a K+R rendszer nem szerepel a KRESZ-ben, országosan is egyre elterjedtebb gyakorlat: az első ilyen táblát nyolc éve Angyalföldön helyezték ki, és azóta számos település csatlakozott. A tapasztalatok szerint hatékony megoldást kínál az iskolák körüli forgalom zökkenőmentesebbé tételére.

Jön az új KRESZ Magyarországon

Korábban a 168.hu is beszámolt arról, hogy változik a KRESZ Magyarországon. A részleteket még nem hozták nyilvánosságra, de több régi szabályt is módosítanának, emellett szabályoznák az elektromobilitási eszközökkel való közlekedést.

2023-ban Lázár János építési és közlekedési miniszter bejelentette, hogy megkezdték a KRESZ-szabályok felülvizsgálatát, mivel a megváltozott közlekedési viszonyok ezt indokolják. A miniszter akkor kifejtette a véleményét arról is, hogy a magyarok vezetői képességei messze nem tökéletesek, ezért a jogosítvány megszerzésének feltételei is átalakításra szorulnak.

Az autósiskolát is üzemeltető, KRESZ-professzorként ismertté vált szakértő, Pető Attila is kihangsúlyozta, hogy a magyar közlekedési szabályozás az elmúlt 50 évben csak minimálisan frissült, de gyakorlatilag évtizedek óta változatlan. Bár a közvéleményt azóta nem tájékoztatták a fejleményekről, de a háttérbeszélgetés során kiderült, hogy megkezdték a KRESZ átalakításának előkészítését.

 

(Kiemelt képünk illusztráció, Fotó: Pixabay) 

Tegnap 14:19

Egyre mélyebbre kell nyúlni a pénztárcába, ha valaki a Balaton partján strandolna. Az idei szezonra a fizetős strandok többsége emelte a belépőjegyek árát: a felnőtteknek átlagosan 13, a gyerekeknek pedig 16%-kal kell többet fizetniük tavalyhoz képest.

Tegnap 14:16

Parajd térségében továbbra is törékeny az egyensúly a sóbányát elárasztó víz miatt. A nemzetközi szakértők szerint a kiszivattyúzás csak a Korond-patak elterelése után kezdődhet el, a jelenlegi helyzet pedig továbbra is komoly bizonytalanságot jelent.

A magyar nyugdíjas társadalom egyre élesebben érzi, hogy leszakad a dolgozóktól. A nyugdíj vásárlóereje évről évre csökken, miközben a bérek gyorsabban nőnek, mint az infláció. A jelenlegi rendszer nem kompenzálja megfelelően az egykori munkát és a megélhetési költségek változását sem.