Durván szigorodik a műszaki vizsga, nem csak az autósokat érinti
Hamarosan érkezik az új KRESZ Magyarországon, eközben az Európai Bizottság a műszaki vizsgák rendszerét szigorítaná.
Korábban a 168.hu is megírta, hogy változások várhatóak a közlekedésben Magyarországon. Azonban nem csupán a hazai szabályok változhatnak a közeljövőben, mivel az Európai Bizottság javaslata szerint jöhet az évenkénti műszaki vizsga, írta meg a Dívány.
Ezért tarják szükségesnek a gyakoribb műszaki vizsgát
Az Európai Bizottság átfogó javaslatcsomagot készített elő, amely jelentős szigorításokat vezetne be a járművek műszaki vizsgáztatása terén. A cél: 2026 és 2050 között mintegy 7 000 emberélet megmentése és 65 000 súlyos baleset megelőzése.
A tervezet főbb elemei szerint:
- Évente kötelező műszaki vizsga várna minden tíz évnél idősebb személyautóra és furgonra.
- A 125 cm³ feletti motorkerékpárok is bekerülnének a rendszeres vizsgakötelezettség alá.
- Elektromos járműveknél a biztonsági rendszereket, valamint az ezekhez tartozó szoftvereket is vizsgálnák.
A dízelmotoros autóknál új mérésekre kerülne sor, beleértve az ultrafinom részecskék és a nitrogén-oxid-kibocsátás szintjét. A használt autót vásárlók számára kedvező fejlemény, hogy minden szervizeléskor rögzítenék a kilométeróra állását, és ezek az adatok egy nemzetközi adatbázisba kerülnének, megnehezítve a kilométeróra-manipulációt.
A szabályozás digitális irányba mozdulna el: egységes elektronikus műszaki vizsgaigazolást és forgalmi engedélyt vezetnének be, a tagállamok járműnyilvántartásait összekötnék, és lehetőség lenne más országban is elvégezni a műszaki vizsgát, ha a megújítás esedékessége külföldön érné a jármű tulajdonosát. Az új szabályok hátterében a közlekedésbiztonság javítása, a régebbi járművek által okozott balesetek számának jelentős visszaszorítása áll.
Hamarosan jön az új KRESZ
Ahogyan arról korábban a 168.hu is beszámolt, hamarosan jöhet az új KRESZ hazánkban. Ez több dolgot is megváltoztatna a közlekedés terén. Többek között szabályoznák az elektromobilitási eszközök használatát, illetve szigorodhatnak a motorosok védőfelszerelésére vonatkozó előírásai is.
Az új szabályozási koncepció értelmében a biztonságos követési távolság másodpercekben lenne meghatározva: autópályán és autóúton 2 másodperc, egyéb utakon 1 másodperc lenne az irányadó távolság. Nagy valószínűséggel az új KRESZ a vészfékezés fogalmát is beemeli, amely azt rögzítené, hogy a sofőrnek képesnek kell lennie megállni, ha az előtte haladó hirtelen fékez.
(Kiemelt képünk illusztráció, Fotó: Pixabay)