Simicska totális médiaháborúról beszélt

Totálissá válhat a médiaháború, ha a kormány valóban bevezeti az RTL-lel való békülés jegyében az ötszázalékos reklámadót – ezt Simicska Lajos. A jobboldali médaimogul a lapnak úgy fogalmazott, hogy a mindenkire egységesen vonatkozó 5 %-os reklámadó „újabb támadás a demokrácia ellen”.

2015. február 6., 09:36

A Fidesz mezőkövesdi kihelyezett frakcióülésén Lázár János arról tájékoztatta a frakciót, hogy az Európai Bizottság kötelezettségszegési eljárást akar indítani, amennyiben a magyar kormány nem változtat a reklámadóval kapcsolatos szabályozáson. A frakció ezután felhatalmazta Lázárt, hogy tárgyaljon, és találjon megoldást a helyzetre.

Lázárt ezt követően beszélt az egykulcsos reklámadó bevezetéséről. Annak mértékéről nem beszélt, viszont megemlítette, hogy Európában az osztrák, 5 százalékos reklámadó a legmagasabb.

A kormány tavaly vezette be a reklámadót, amelyet kimondatlanul is az RTL Klubra szabtak „büntetőadó” jelleggel (a kormánykritikus híradó miatt). A legfelső, 40 százalékos sávba ugyanis csak az RTL Klub esett. Később tovább emelték 50 százalékra az adót – ezt csökkentenék most le 5 százalékra. A kormánynak így 7-10 milliárd forint bevételkiesése keletkezne, amely összeget a kisebb cégek adóztatásával próbálnak majd beszedni.

A Népszava arról írt, hogy a Simicska-birodalom cégei (a közterületi reklámcégek nagy része, a Magyar Nemzet, a Hír TV, a Metropol, a Class FM) adóterhei az egységes, 5 százalékos reklámadóval mintegy ötszörösére növekednének. Simicska csak ezek után kezdte félteni a demokráciát, és fenyegette meg a kormányt a tulajdonában lévő médiacégek háborújával.