Pneumobil

2012. április 29., 16:32

Minden eddiginél több, 42 csapat áll rajtvonalhoz május 12-én, az ötödik alkalommal megrendezett Nemzetközi Rexroth Pneumobil Versenyen. A négy országból érkező versenyzők saját tervezésű és készítésű, sűrített levegővel hajtott járművekkel több versenyszámban bizonyíthatnak. A jubileumi döntőben, első ízben Seniorok is indulhatnak, továbbá a legkreatívabb bukósisakot tervező csapatot is díjazzák.
hirdetés

Ismét nagy érdeklődés kísérte az egri Bosch Rexroth Pneumatika Kft. és a budapesti Bosch Rexroth Kft. által közösen meghirdetett versenyt. A magyarországi műszaki felsőoktatási intézmények hallgatóin kívül idén Csehországból, Lengyelországból és Romániából is neveztek csapatok. A tét ezúttal is óriási: a 27 magyar, 2 cseh, 4 lengyel és a 9 román csapat többsége már rutinosnak számít, hiszen nem először indulnak a megmérettetésen. Így a döntőben felsorakozó járművek jelentős része már több év fejlesztésének és tapasztalatának eredménye. A szemben álló felek – ahogy Eger történelmében már annyiszor – nem érik be kevesebbel, mint a végső diadallal. Bár a helyszín a verseny öt éves múltjához hűen változatlan, a rendezvény felhőtlen szórakozást és számtalan újdonságot ígér a résztvevőknek és a nézőknek egyaránt.

A feladat továbbra is léghajtányok tervezése és kivitelezése. A meghajtáshoz szükséges pneumatikus vezérlő és meghajtó elemeket a Rexroth bocsátotta a diákok rendelkezésére. Ezeket a katalógusból – bizonyos megkötésekkel – összeválogatott alkatrészeket vezető tanárok és fejlesztő mérnökök segítségével állították össze a csapatok. Az eredmények kimagaslók, az alkotók kreativitása határtalan, hiszen a legkülönbözőbb konstrukciójú járgányok küzdenek majd a díjak mellett a szurkolók szimpátiájáért.

„A Pneumobil verseny lehetőséget kínál a fiatal mérnököknek arra, hogy valós helyzetben, mégis oldott keretek között tegyék próbára felkészültségüket és elméleti tudásukat. A jármű építése során, tananyagon túli ismeretekre tesznek szert, megtanulnak csapatban dolgozni és a korlátozott anyagi és időforrásokkal gazdálkodni. A sikerhez tudásszomjra, friss, kutató szellemre, precizitásra és együttműködési készségre van szükség. A rekordszámú jelentkező idén is meggyőzött bennünket arról, hogy a Pneumobil verseny jó lehetőség mindezek kibontakoztatására, hiszen jól ötvözi a tradicionális ipari know-how-t a korszerű technológiákkal.” – árulta el Ács István, a budapesti Bosch Rexroth Kft. ügyvezető igazgatója.

2012-ben közkívánatra új versenyszám is megrendezésre kerül, mely újdonságnak számít a verseny történetében. Senior kategóriában csak azok a már végzett hallgatók indulhatnak, akik az előző évi versenyek valamelyikén részt vettek és a korábbi járművüket – amennyiben az megfelel a 2012-es versenykiírásnak – az egykori alma materük biztosítja részükre.

Az idei verseny további különlegessége a versenyzők számára meghirdetett bukósisak tervező verseny. A leginkább tetsző alkotásra a nagyközönség a verseny facebook oldalán szavazhat. A jutalom nem is lehetne más, mint a nyertes terv alapján megvalósított bukósisak, melyet a győztes team mind a négy tagja már a verseny napján viselhet.
„Örömteli fejlemény, hogy évről-évre egyre több csapat nevez a versenyre. Engem minden évben lenyűgöz az a küzdeni tudás és dinamizmus, ami a fiatalokból árad és elismeréssel figyelem, hogyan fejlesztik pneumobiljaik műszaki színvonalát és teljesítményét. A verseny elősegíti a Bosch vállalatok tehetségmágnes szerepkörének erősítését a nyitott szemléletű, innovatív szakemberek körében.” – mondta el Gödri István, az egri Bosch Rexroth Pneumatika Kft. ügyvezető igazgatója.

http://automenedzser.hu/auto_hirek/2012/4/26/42_csapat_indul_az_idei_pneumobilviadalon_D15MPJ








http://www.kormany.hu/hu/nemzeti-fejlesztesi-miniszterium/hirek/magyar-otletekkel-a-kornyezetkimelo-kozlekedesert

Hazai egyetemi csapatok alternatív hajtású járművei mutatkoztak be 2012. április 23-án, a Hungaroring vezetéstechnikai centrumában. A helyszínen kipróbálható fejlesztések a közeljövőben több nemzetközi megmérettetésen is indulnak. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium anyagi eszközökkel segíti a magyar mérnökhallgatók sikeres szereplését. A felsőoktatásban zajló műhelymunka támogatására és összehangolására önálló projektiroda jöhet létre.

A szaktárca Országos Hallgatói Projektiroda alapítását tervezi a szakirányú felsőoktatásban működő járműfejlesztői csapatok támogatására. A működés és fenntartás feltételeiről folyamatos egyeztetést kezdeményez az egyetemek, a hallgatók, a szakmai szervezetek és iparági vállalatok között. A tehetséggondozással, a műszaki és természettudományos pályák és képzések népszerűsítésével egyre gyarapodó kutatási eredmények a későbbiekben akár magyar világszabadalmakként is hasznosulhatnak.

A minisztérium az utazási és szállásköltségeket fedező egy-egymillió forinttal segíti az idei Shell Eco-marathon Europe versenyen induló magyar csapatokat. A nemzetközi megmérettetésen az egy liter benzin felhasználásával a legtávolabbra jutó saját tervezésű jármű alkotója nyer. Idén először utcai pályán teheti próbára magát 24 ország közel 300 csapata, több mint háromezer diák. Magyarországot a kecskeméti Kandó Kálmán Szakközépiskola, a Kecskeméti Főiskola, az Óbudai Egyetem, a Pécsi Tudományegyetem és a győri Széchenyi Egyetem hallgatói képviselik.

Az alternatív hajtású járművek működése nem növeli a károsanyag-kibocsátást, így hozzájárul a fenntartható mobilitáshoz és Magyarország klímapolitikai vállalásainak teljesítéséhez is. A gyártási technológia fejlesztése munkahelyeket teremt a speciális szaktudással rendelkező pályakezdők számára. A hazai tudásbázis bővülése a jövőben akár széles körben, nemzetközi szinten is elterjeszthető megoldások kidolgozásához vezethet.

A leglátványosabb eredmény a károsanyag-kibocsátás csökkentésében az energetika után a közlekedésben érhető el. Ehhez nemzetközi szinten és Magyarországon is a szakterületek szoros együttműködésére, az ágazati stratégiák összehangolására van szükség.

(Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Kommunikációs Főosztály)