Jól járnak a Budapest–Belgrád-vasútvonal felújításával Orbán Viktor családtagjai

A 444 birtokába jutott iratokból az derül ki, hogy Orbán Viktor családtagjai is szépen keresnek a Budapest-Belgrád vasútvonal felújításával.

2024. szeptember 16., 13:18

Szerző:

Az Orbán család bányájából is szállítottak építőanyagokat a Budapest–Belgrád-vasútvonal felújításához, azaz Mészáros Lőrinc mellett Orbán Viktor közvetlen családtagjai is profitálhatnak a hatalmas állami építkezésből – számol be róla a 444.hu

Erről az általuk látott belső dokumentumokból szereztek tudomást, és az információt két fuvarozó cég is megerősítette.

Mészáros Lőrinc mellett szépen profitál az Orbán Viktor családja is a beruházásból

Azt már eddig is lehetett tudni, hogy az építkezésen Mészáros Lőrinc cégei dolgoznak fővállalkozóként. A beruházás részletei titkosak, így azt mostanáig nem lehetett tudni, hogy a miniszterelnök családtagjai is profitálhatnak belőle.

Az iratok szerint 2022–2023-ban több mint 200 ezer tonna vasúti követ szállítottak Gántról, az Orbán család bányájából az építkezéshez.

Az építőanyagok egy részét Mészáros Lőrinc egyik, a projekten dolgozó cége, a tavaly 50 milliárdos profitra szert tevő V-Híd rendelte meg Orbánéktól, az egyik dokumentum szerint a kínai kivitelező cég bruttó egymilliárd forintos szerződést tervezett kötni gánti zúzottkő szállítására.

Az építkezés minden idők eddigi legnagyobb vasútfejlesztése Magyarországon, több mint 800 milliárd forintba került. A magyar állam Kínától vett fel rá hitelt.

A 444.hu által megismert iratokból az nem derül ki, hogy a teljes projekt során összesen mennyi építőanyagot szállítottak a bányából, és ezért mennyi pénzt kapott az Orbán család cége. A Dolomit Kft.-ben az Orbán család több tagja is megtalálható, idősebb Orbán Győző, a miniszterelnök apja a cég többségi tulajdonosa és ügyvezetője, és szintén ügyvezető Orbán Viktor testvére, ifjabb Orbán Győző és fia, Orbán Dávid is.

(Kiemelt képünk: Építőipari járművek a Budapest-Belgrád vasútvonal tereprendezéséna magyar-szerb határon fekvő Kelebia község közelében. A 350 km hosszú ,nagysebességű vasúti projektet egy magyar-kínai konzorcium építi. A tervezett Budapest-Belgrád-Szkopje-Athén nemzetközi vasúti összeköttetés Közép- és Délkelet-Európában a Kínához tartozó görögországi Pireusz kikötőjét köti össze Kelet-Európával. Fotó: KISBENEDEK Attila / AFP)