Lázár János nekiugrott Mészáros Lőrinc vasútépítő cégének

„Tetszettek volna gyorsabban, olcsóbban és jobban dolgozni!" – kelt ki Lázár János a Facebookon közzétett posztjában. A miniszter zsarolással vádolja a Déli körvasút megépítésével megbízott kivitelezőt.

2024. augusztus 2., 08:00

Szerző:

Azzal fenyegetőzik a Déli Körvasút megépítésével megbízott V-Híd Zrt., hogy figyelmen kívül hagyja a kormánnyal kötött megállapodását, és önkényesen visszatér a hétvégi és éjszakai munkavégzéshez – állítja Lázár János egy Facebook-posztban, amit a hvg.hu szúrt ki. 

Az építési és közlekedési miniszter azt írja, a Ferencvárost Kelenfölddel összekötő vasút, amelyhez egy új dunai híd is épül 337 milliárd forintból egyszerre európai, országos, fővárosi és nemzetgazdasági érdek. Megjegyzi azonban, hogy ez nem írhatja felül a környéken élők nyugalmát, ez ugyanis emberi jog, amelyet a kivitelőznek figyelembe kell vennie. Korábban ugyanis a politikus a kormány nevében azt ígérte, éjszaka és hétvégén tilos lesz a munka, a Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó V-Híd azonban ezt rúgná fel annak érdekében, hogy határidőn belül teljesíteni tudja a megrendelést.

Lázár egyértelművé tette: ne fenyegesd az államot!

„Csakhogy a kivitelező nem az ott élők nyugalma érdekében hozott korlátozások miatt van csúszásban, hanem a saját hibájából. Tetszettek volna gyorsabban, olcsóbban és jobban dolgozni!” – írja Lázár. Megjegyzi, nem engednek a zsarolásnak, mert nincs az a „se jó vagy még jobb kapcsolatokkal rendelkező” vállalkozó, aki az ígéret megszegésére bírhatja a kormányt.

A miniszter üzent Mészáros cégének is, „a jövőbeli sikeres együttműködés reményében” azt ajánlja, jól gondolja meg, hogy valóban perrel fenyegetni és zsarolni kívánja-e a megrendelőt (vagyis az államot), amely csak a tavalyi évben annyi vasútépítési munkával bízta meg, hogy 59 milliárd forintos rekordprofitra tehetett szert.

A Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó V-Híd nettó 337 milliárd 904 millió forintos ajánlattal 2021-ben nyerte el az úgynevezett Déli Körvasút kivitelezési pályázatot. Vitézy Dávid, akkor még a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatójaként úgy fogalmazott, hogy a megvalósítás során az utóbbi száz év legjelentősebb budapesti vasúti fejlesztése válik valóra.

(Kiemelt képünk forrása: Lázár János hivatalos Facebook oldala)