Nagy futóverseny: leghátul kullog a közszolgálati tévé

Az MTV újból nyitott, de az új műsorrend első hetében nem nőtt meg az m1 nézettsége. D. Tóth Kriszta és a Hacktion nem nagyon érdekel senkit, Gundel Takács Gábor vetélkedője viszont új nézőket vonzott az elfelejtett köztévére.

2011. október 11., 13:46

Egyelőre nem váltott be a reményeket a közszolgálati csatorna főadójának megújulása, legalábbis erre utal, hogy egy saját gyártású krimisorozattal, egy nagy költségvetésű talkshow-val, egy napi- és egy heti vetélkedővel, és egy rakás egyéb műsorral mindössze 0,2 százalékpontot tudtak nagy nehezen emelni a csatorna nézettségén. Az újranyitásnak nevezett új műsorstruktúra előtt az MTV 4,9 százalékos közönségarányt ért el a reklámozóknak fontos 18-49 év közötti korcsoportban, ez a múlt héten a Nielsen elektronikus nézettségmérési adatai alapján 5,1 százalékra emelkedett. Főműsoridőben az m1-et nem csak a Tv2 és az RTL Klub, de a Viasat3 és a Cool is megelőzte.

Nem jött be

A teljes lakosság körében még csökkent is az m1 nézettsége, még ha a hibahatáron belül is. Főműsoridőben a múlt héten az éppen tévé előtt ülők 8,7 százaléka választotta a köztévét, ez ezen a héten 8,65 százalékra csökkent, vagyis lényegében az új műsorrend nem vonzott egyelőre több nézőt a köztévé elé.

Nem váltotta be a reményeket a Hacktion, amely mindössze 5,6 százalékos közönségarányt ért a négy évnél idősebb tévénézők körében, miközben a vele szemben futó Jóban-rosszban 24 százalékos share-t ért el, a Barátok közt meg elvitte a tévénézők 31,3 százalékát. A különbséget jól mutatja, hogy amíg az Infrastruktúra-védelmi Osztag 275 ezer embert érdekelt, addig a Tv2 szappanoperája 1 millió 119 ezret, az RTL Klubé pedig 1 millió 543 ezret. A Hacktion ráadásul semmi jóra nem számíthat, mivel a műsor nézettsége folyamatosan csökkent az első rész alatt, vagyis a nézők belenéztek, de aztán elkapcsoltak a műsorról.

Hasonlóan szerepelt a DTK, D. Tóth Kriszta talkshow-ja is, amely az első részben Csányi Sándorral (a színésszel, nem a bankvezérrel), és egy chilei bányásszal próbálta magához vonzani a Friderikusz showra még halványan emlékező nézőket. A műsor 7,7 százalékos közönségarányt ért el, 331 ezer embert érdekelt, míg vele szemben az Aktív 15,5 százalékos share-t ért el, a Való Világ pedig a nézők 23,3 százalékát vonzotta. Ugyanígy elvérzett a szerda este jelentkező On The Spot, amely mindössze 5,8 százalékos közönségarányt ért el a teljes lakosság körében, bár a dokumentumsorozat legutóbbi részét már leadták a Spektrumon, így egy ismétlésnek kellett megküzdenie a Tv2 bulvárhíradójával és az RTL valóságshow-jával.

Bejött

Sikert hozott viszont a köztévének Gundel Takács Gábor új vetélkedője, a Maradj talpon, amiben ha valaki rosszul válaszol, eltűnik a süllyesztőben. Szó szerint. A műsor első adása még csak 8,6 százalékos közönségarányt ért el, de kedden ez már 11,2 százalék volt, és műsor átlagos nézettsége is 10,2 százalék lett a héten, azaz a műsor jóval az m1 átlaga felett teljesített. Mondjuk a vetélkedő dolgát megkönnyítette, hogy a két országos kereskedelmi csatorna ebben a sávban hírműsort ad, a nézők több mint 60 százaléka a Tényeket és a Híradót is nézi, de a napi darabolós bérgyilkostól és adóemeléstől megcsömörlött emberek nem nagyon tudnak mit választani, ha nem merészkednek el a kábelcsatornák, vagyis a távvezérlő ismeretlen gombjai felé.

Gundel Takács ráadásul a reklámozóknak kedves 18 és 49 év közötti lakosság körében is jól teljesített, ebben a korcsoportban 9 százalék volt a vetélkedő átlagos közönségaránya, ami közel duplája a köztévé átlagos nézettségének.

Hasonlóan szerepelt a DTK, D. Tóth Kriszta talkshow-ja is, amely az első részben Csányi Sándorral (a színésszel, nem a bankvezérrel), és egy chilei bányásszal próbálta magához vonzani a Friderikusz showra még halványan emlékező nézőket. A műsor 7,7 százalékos közönségarányt ért el, 331 ezer embert érdekelt, míg vele szemben az Aktív 15,5 százalékos share-t ért el, a Való Világ pedig a nézők 23,3 százalékát vonzotta. Ugyanígy elvérzett a szerda este jelentkező On The Spot, amely mindössze 5,8 százalékos közönségarányt ért el a teljes lakosság körében, bár a dokumentumsorozat legutóbbi részét már leadták a Spektrumon, így egy ismétlésnek kellett megküzdenie a Tv2 bulvárhíradójával és az RTL valóságshow-jával.

Sokba kerül... a cikk az

Indexen olvasható.