Veszélyes az utasokra a hármas metró ülése
Több mint ezer ülést kell kicserélni a vagonokban.
Vállalkozót keres a BKV a hármas metróvonalra néhány éve gyakorlatilag újonnan gyártott – hivatalosan korszerűsített – orosz metrókocsik üléseinek javítására, illetve cseréjére – írja a Népszava.
A konstruciós hiba veszélyes lehet az utasokra
Tendert írt ki a BKV a metróvagaonok üléseinek felújítására. Ez két okból is érdekes: egyfelől nem a a szerelvényeket gyártó orosz Metrowagonmashtól (MWM) követleték meg az elvileg garanciális javítást, másfelől a kiírásból kiderül, hogy a néhány éve átadott szerelvények ülései olyan rossz állapotban vannak, hogy minden kilencedik-tizedik ülést ki kell cserélni. Az ajánlattevőnek arra is kötelezettséget kell vállalnia, hogy a jótállás keretében felmerült hiba esetén legfeljebb két munkanapon belül garanciális hibaszemlét tart és a lehető leghamarabb elvégzi a javítást.
A 219,2 millió eurós (akkori áron mintegy 69 milliárd forintos) beruházás szerelvényei az első perctől fogva sorozathibákkal küzdöttek. Ezek közül egy az ülések balesetveszélyes törése. A metrókocsi falai mentén, hosszában elhelyezett üvegszálas műanyagból készült, kivehető betétes, félkemény utasülések a napi, normál terhelést sem bírják, az ülések vázának megrepedezése már az üzembe helyezést követő évben megjelentek. A garanciális javítást a gyártó Metrowagonmash (MWM) elkezdte, ám ezek nem vezettek eredményre, mivel a repedések a javítás után ismételten megjelentek. Az MWM erre az ülés gyártójának továbbította a garanciális probléma megoldásának feladatát. Mindeközben a budapesti metrón a „szúrós ülőlapok balesetveszélyesek lehetnek az utasokra nézve” egy jelentés szerint, ami a M3-as vonal problémáit tárja fel. A jelentés írói szerint a hiba elsősorban kiterjedtsége miatt jelent olyan tényezőt, amellyel – megoldás hiányában – előbb-utóbb a napi üzemeltetés során is számolni kell.
(Kiemelt képünk: Egy felújított metrókocsi belső tere az M3-as metróvonalon. MTVA/Bizományosi: Róka László)