Elégedettebbek a hazai fogyasztók

Az ágazat a tavaly ősszel végzett felmérés szerint a járványhelyzet ellenére javítani tudtak a távhőszolgáltatók a két évvel korábban elért eredményükön.

2022. május 10., 15:12

Szerző:

A Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) elnöke, a kutatás részleteit ismertető online konferencián elmondta: tavaly másodszor készítették el a távhő ágazatban a felhasználói elégedettségi felmérést, ennek keretében kilenc távhőszolgáltató tevékenységét vizsgálták. A cél a felhasználók véleményének és elvárásainak alaposabb megismerése volt, amelynek alapján lehetőség nyílik magasabb színvonalú szolgáltatás nyújtására.

Több mint 560 ezer felhasználói visszajelzést dolgoztak fel, egyebek mellett a távhőszolgáltatás minőségéről, az ellátás folyamatosságáról, a leolvasásról, a mérésről, a költségmegosztásról, a tájékoztatásról, az ügyfélszolgálatok elérhetőségéről, valamint az ügyfélszolgálati és panaszkezelési tevékenység hatékonyságáról – mondta az elnök.

Az eredmények ismeretében a szolgáltatók megalapozott döntéseket hozhatnak a fejlesztésekről a műszaki, az értékesítési, a számlázási, az üzemviteli vagy az ügyfélszolgálati területen – emelte ki a MEKH elnöke.

A konferencián bemutatott felmérés eredményét egyetlen számban összefoglaló FEF-index 0 és 1000 pont közötti skálán fejezi ki a felhasználói elégedettséget. Az index átlagpontszáma 885 lett tavaly, valamivel magasabb, mint 2019-ben, amikor 879 volt ez az érték. A felmérésben szereplő minden szolgáltató 850 pont feletti eredménnyel végzett. A szolgáltatókat három felméréstípusban minősíthették az ügyfelek.

Az alapfelmérés során a kérdezőbiztosok otthonukban keresték fel a felhasználókat, akiket a többi között a távhőszolgáltatás minőségéről, a leolvasásról, a  tájékoztatásról, az ügyfélszolgálatról, a számlázásról kérdeztek. Az ügyfélszolgálati munkáról a kiegészítő és az azonnali felmérés keretében kérték a válaszadók véleményét. Az eredmények alapján a vállalatok közül a legjobb eredményt a SZETÁV Szegedi Távfűtő Kft.-t érte el, 920 ponttal a társaság másodszor is az élen végzett.

(Kiemelt képünk illusztráció: Földfelszín fölötti távhővezeték lirával, a főváros XI. kerületében, a Szerémi út mellett. MTVA/Bizományosi: Róka László)