Ferihegy veszi át az átmenetileg bezárt debreceni repülőtér forgalmának egy részét
Ferihegy veszi át azoknak az utasoknak egy részét, akik a debreceni légikikötőből utaztak volna a következő hetekben. Az érintett utasok a légitársaságuktól kapnak tájékoztatást arról, hogy járatukat átirányítják vagy törlik-e. A Budapest Airport számára az átirányítások várhatóan napi 3-4 plusz járat kezelését jelenthetik, így jelen helyzetben a budapesti légikikötő utasforgalma a napi 55 ezer főt is meghaladhatja
A Budapest Airport Zrt. közleményben tájékoztatta szerkesztőségünket, hogy csütörtök este várhatóan egy hétre technikai okok miatt bezárt a Debreceni Nemzetközi Repülőtér, a légikikötőtől a Ferihegy veszi át a járatok és utasok kezelését.
A Debreceni Nemzetközi Repülőtér tájékoztatása szerint a futópálya felületén talált hiba miatt a légikikötő működését – időjárástól függően a pálya javításának idejére, előreláthatólag legalább egy hétre – felfüggesztik. Ebben az időtartamban az eredetileg Debrecenből induló járatok egy részének kezelését a Budapest Airport veszi át. Az utasokat a légitársaság tájékoztatja a teendőkről, illetve arról, hogy járatuk Budapestről indul, vagy törlésre kerül-e.
A budapesti Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér a nyári csúcsidőszakban átlagosan napi 55 ezer utast kezel, amelyre most rárakódik a debreceni repülőtérről átirányított utasforgalom is. A Budapest Airport arra kéri az utasokat, hogy a terminálokba lehetőség szerint kísérő nélkül lépjenek be, és ha rendelkeznek beszállókártyával, illetve csak kézipoggyásszal utaznak, közvetlenül a biztonsági ellenőrzésre induljanak. Így elkerülhetők a torlódások az utasfelvételi csarnokban. A Budapest Airport munkatársai a helyszínen aktívan segítik az utasáramlást: a sorban a kisgyermekkel utazókat a repülőtér személyzete előrehívja, ugyanakkor a biztonsági ellenőrzés gyors és gördülékeny, átlagosan kevesebb, mint 5 percet vesz igénybe, de a legforgalmasabb órákban is tíz perc alatt marad.
A helyzetet nehezíti, hogy a légtér telítettsége miatt az elmúlt hetekben jelentős mennyiségű járatkéséssel és -törléssel kellett számolnia a légi utasoknak Európa-szerte, így Budapesten is. A Budapest Airport számára ebben a helyzetben is kiemelten fontos, hogy az utasairól magas szinten gondoskodjon, ezért egy-egy dedikált várakozóterületet jelölt ki a 2A és 2B terminálokon, ahol az arra jogosult utasok kényelmesen tudnak várakozni, pihenni, a repülőtér üzemeltető szükség esetén ételt és italt, illetve női higiéniai termékeket oszt, a kisgyermekeseknek pedig bébiételt, pelenkát és törlőkendőt biztosít. Emellett a hőségriadóra való tekintettel a repülőtér üzemeltető a zónákon kívül is ingyenesen biztosít ásványvizet a várakozóknak, és 13 ivókút is rendelkezésre áll, ahol ezeket a palackokat, vagy épp az otthonról hozott kulacsokat újratölthetik.
„Az extrém hőség mindannyiunkat megvisel, akár utasként, akár munkatársként tartózkodunk a repülőtéren, ezért ebben a helyzetben különösen fontos, hogy még nagyobb odafigyeléssel működtessük a légikikötőt. Az elmúlt napokban több mint 10 ezer palack vizet osztottunk ki, mindent megteszünk azért, hogy utasaink és munkatársaink egészségét a nagy melegben is megőrizzük. Ettől függetlenül arra kérjük őket, hogy ha rosszullétet tapasztalnak, ne habozzanak segítséget kérni – mondta Francois Berisot, a Budapest Airport vezérigazgatója.
(Kiemelt képünk forrása: Budapest Airport hivatalos Facebook oldala)